Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Idd. de moderatie zal nooit iemand een ban geven zonder reden.
|
Wie de hond wil slaan, vindt altijd wel een stok. Ik kreeg ook eens een waarschuwing - ik werd evenwel noch geband, noch gecensureerd - omdat ik aan iemand die een stemoproep lanceerde voor het VB vroeg of hij een fascist was. Nochtans is fascisme een algemeen erkende verzamelterm voor extreem rechts, en behoort het VB wel degelijk tot Europees extreem rechts. Het VB is ook lid van de extreem-rechtse fractie in het Europees parlement, samen met het Front National van Le Pen.
Le Pen verloor al vele processen tegen journalisten die hem "fasco" noemden. De rechtbank oordeelde terecht dat in het Frans "fasco" een algemeen erkende afkorting voor fascist is, en dat fascisme nu eenmaal een verzamelterm is voor extreem rechts.
De moderators van dit forum schijnen echter van mening dat de term "fascisme" hoort onder de persoonlijke aanvallen t.o.v. VB en zijn sympathisanten. Deze doctrine is een serieuze hinderpaal voor een ernstige politieke discussie i.v.m. uiterst-rechts.
Gelukkig bestaat er buiten dit priveeforum de echte wereld, waar recht en vrijheden nog heersen...