Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Daar ga ik niet mee akkoord. Dat is zoals de offerandes in de kerk. Je smijt daar wat kopergeld in en je geweten is gesust.
Tja, dat vind ik maar een zwakke kijk op deze materie. Hoe wil Live8 een geweten schoppen, concreet graag...
|
tja, wat baten kaars en bril, als den uil...; ik vond het 'emo' gehalte ook iets te hoog naar mijn goesting, maar effectief: als uw geweten gesust is, en daarmee de kous af, dan zal het weinig uithalen... er zijn ook mensen die hun geweten niet in vrijblijvendheid sussen, en individueel hier en daar, iets proberen te veranderen, druk uitoefenen,... Hoe sterker die groep kan worden, hoe meer mensen overtuigd raken van het feit dat het zo niet langer verder kan, en dat het probleem wel degelijk mondiale gevolgen heeft (vluchtelingenstroom,...), hoe dichter we bij een stapsgewijze oplossing komen (en die oplossing zal ook enig realisme vragen tav bepaalde regimes, inderdaad)...
maar 't is natuurlijk makkelijker vanuit de luie zetel op de pianist/boodschapper te schieten...