Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Misschien heb je dan ook begrepen waarom ik niet verder op deze discussie kan ingaan (zelfs moest ik dat wensen), omdat ik dan ook de wet zou overtreden, als ik aan jouw twijfels een forum zou geven.
|
Hoe kan dat nu? Eerder stelde dat de wet weldegelijk ruimte liet voor twijfelen. Nu echter draaft u aan met de stelling dat u niet over de zaken wil discussiëren (wat uw goed recht is), omdat men anders de wet overtreedt...
U hoeft trouwens niet te discussiëren. Graag had ik vernomen waar er nu toch een Duits document is waarin de opdracht tot massale vergassingen en systematische vernietiging van de joden te vinden is. En ook wat daar dan in staat. Hiermee overtreedt u de muilkorfwet niet. Maar ik vermoed dat het stoppen van de discussie eerder te maken heeft, met het niet kunnen antwoorden op deze vraag dan het respect voor de wet. Die wet lijkt nu wel op een ultiem redmiddel, een soort deus ex machina. Waar het bewijs ontbreekt, doet men een beroep op de wet en decreteert men: "U mag niet daarnaar niet vragen."
|
Het lijkt me toch wel ZEER waarschijnlijk dat de Duitsers - toen ze zich terug trokken - buiten de materiële bewijzen ook de documenten vernietigden.