Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2005, 21:26   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Schouppe vindt nachtverbod geen logistieke ramp

Etienne Schouppe (CD&V), senator en lid van het Vlaams parlementslid, maar vooral bekend als voormalige NMBS-topman, vindt dat de luchthaven van Zaventem 's nachts net zo goed kan sluiten. Hij wijst erop dat ook andere luchthavens 's nachts dicht zijn en toch overleven.

Als DHL over enkele jaren Zaventem verlaat, moeten we een nachtelijke sluiting overwegen, zei Schouppe dinsdag in het Vlaams Parlement. Een verbod op nachtvluchten zou dus bespreekbaar moeten zijn.

Maar stort dan de logistieke functie van België niet in elkaar, zoals in de discussie over DHL zo vaak beweerd werd? Neen, zegt Schouppe. ,,Logistieke bedrijven hoeven niet 's nachts te vliegen om te overleven.'' Cargolux overleeft, hoewel de Luxemburgse luchthaven 's nachts dicht is. Ook de luchthaven van Zürich is 's nachts dicht.

Schouppe heeft van logistiek kaas gegeten. Hij was de oprichter van ABX Logistics, een dochtermaatschappij van de NMBS die vooral de media haalde met hoogoplopende verliezen. ABX wordt eerstdaags verkocht.
Bron: de standaard
www.standaard.be

Tja... Als Schouppe dat, als verkeersdeskundige, zegt, zal het wel waar zijn, zeker

[size=4]In plaats van kaas zou hij beter Tom Boonen eten...[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 07-07-2005 at 22:34
Reason:
--------------------------------

Etienne Schouppe (CD&V), senator en lid van het Vlaams parlementslid, maar vooral bekend als voormalige NMBS-topman, vindt dat de luchthaven van Zaventem 's nachts net zo goed kan sluiten. Hij wijst erop dat ook andere luchthavens 's nachts dicht zijn en toch overleven.

Als DHL over enkele jaren Zaventem verlaat, moeten we een nachtelijke sluiting overwegen, zei Schouppe dinsdag in het Vlaams Parlement. Een verbod op nachtvluchten zou dus bespreekbaar moeten zijn.

Maar stort dan de logistieke functie van België niet in elkaar, zoals in de discussie over DHL zo vaak beweerd werd? Neen, zegt Schouppe. ,,Logistieke bedrijven hoeven niet 's nachts te vliegen om te overleven.'' Cargolux overleeft, hoewel de Luxemburgse luchthaven 's nachts dicht is. Ook de luchthaven van Zürich is 's nachts dicht.

Schouppe heeft van logistiek kaas gegeten. Hij was de oprichter van ABX Logistics, een dochtermaatschappij van de NMBS die vooral de media haalde met hoogoplopende verliezen. ABX wordt eerstdaags verkocht.
Bron: de standaard
www.standaard.be

Tja... Als Schouppe dat, als verkeersdeskundige, zegt, zal het wel waar zijn, zeker

[size=4]In plaats van kaas zou hij beter Tom Boonen eten...[/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Etienne Schouppe (CD&V), senator en lid van het Vlaams parlementslid, maar vooral bekend als voormalige NMBS-topman, vindt dat de luchthaven van Zaventem 's nachts net zo goed kan sluiten. Hij wijst erop dat ook andere luchthavens 's nachts dicht zijn en toch overleven.

Als DHL over enkele jaren Zaventem verlaat, moeten we een nachtelijke sluiting overwegen, zei Schouppe dinsdag in het Vlaams Parlement. Een verbod op nachtvluchten zou dus bespreekbaar moeten zijn.

Maar stort dan de logistieke functie van België niet in elkaar, zoals in de discussie over DHL zo vaak beweerd werd? Neen, zegt Schouppe. ,,Logistieke bedrijven hoeven niet 's nachts te vliegen om te overleven.'' Cargolux overleeft, hoewel de Luxemburgse luchthaven 's nachts dicht is. Ook de luchthaven van Zürich is 's nachts dicht.

Schouppe heeft van logistiek kaas gegeten. Hij was de oprichter van ABX Logistics, een dochtermaatschappij van de NMBS die vooral de media haalde met hoogoplopende verliezen. ABX wordt eerstdaags verkocht.
Bron: de standaard
www.standaard.be

Tja... Als Schouppe dat, als verkeersdeskundige, zegt, zal het wel waar zijn, zeker [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 juli 2005 om 21:34.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden