Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wacht eens even. Moeskroen ligt in Henegouwen. Komen evenzeer. Imperialisten zijn jullie dus ook al. Ik denk dat er eens goed met uw vlugschriften werd gelachen. U ijvert bovendien om die gebieden bij Frankrijk te doen aansluiten met uw separatisme. Daar is maar één woord voor: idiotie.
En dat van die grote "Vlaamse minderheid". Dat is ons uitverkoren kiezerspubliek. 
|
Wacht eens even, nu ga ik even advocaat van de duivel spelen: de eisen van de Franstaligen in de Rand rechtvaardigen wel een aansluiting bij Brussel, maar die van de Vlamingen in Henegouwse grensgemeenten geen aansluiting bij Vlaanderen... Twee maten, twee gewichten, Hans, of speelt je FDF-entourage je hier parten?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
|