Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2005, 20:32   #48
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Loop eens rond in het Waasland. Je zal geen armoezaaiers aantreffen.
Mmm ik denk dat je je lelijk vergist. Ik heb als hulpverlener stage gelopen en gewerkt op OCMW Temse, Beveren en Sint-Niklaas.
Je mag van mij aannemen dat er veel verborgen armoede is. Alleen al bij de bejaarden is het erg gesteld.

Citaat:
Ik denk ook dat we ons wat linkser zouden moeten opstellen, maar we moeten dat zeer behoedzaam doen, vermits we voor veel kiezers nu al te links zijn. De verlinksing van Vlaanderen is een werk van lange adem - Vlaanderen was altijd al rechts - maar het negativisme van PVDA en LSP (sorry dat ik er weerop terugkom, maar ik ken zeer vele radicaal-linksen die nog liever voor de VLD zouden stemmen dan voor PVDA of LSP) is zeker geen alternatief.
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat de onderstroom in Vlaanderen rechts is maar dat vind ik geen reden om je er bij neer te leggen.
Vroeger was er bij SP.a tenminste nog een Sleeckx of zo die eens tegen de schenen durfde te stampen maar vandaag is het tubbieworst.

Links zijn hoeft volgens mij ook altijd niet zo radicaal te zijn, misschien kan SP.a al eens beginnen met de ministerpost op financiën op te eisen om werk te maken van de aanpak van de fiscale fraude ?
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden