13 juli 2005, 13:37
|
|
Gouverneur
|
Vriendjespolitiek en afspraakjes maken schering en inslag
[size=3] Uit ervaring en door de nabijheid van een bepaalde zaak moet ik constateren dat afspraakjes maken en dus vriendjespolitiek in de wereld van advocatuur en rechters nog steeds schering en inslag is in 2005.[/size]
[size=3]Leven wij nog in de middeleeuwen, waar het recht van de sterkste geldig is en niet het recht van het slachtoffer of de eiser???[/size]
[size=3]Door een zaak die ik van heel dicht bij mee maakte en nog steeds meemaak moet ik spijtig genoeg constateren dat afspraakjes tussen advocaten en ook van advocten en rechters ondeling nog steeds chering en inslag zijn. Vooral dan in de rechtbank van Oudenaarde die draait volkomen op vriendjespolitiek en het maken van afsprrakjes tussen advocaten en rechters. Maar ben er steevast van overtuigd dat dit ook in andere rechtbanken in ons kleine landje schering en inslag is.[/size]
[size=3]Achter de rug om van hun klanten maken advocaten afspraakjes, om zo een zaak op de lange baan te schuiven en een verjaring te bekomen of om de enen advocaat die zaak te laten winnen en de andere advocaat dan een andere zaak.[/size]
[size=3]Dit kan niet meer in onze huidige maatschappij. daarom is mijn voorstel, schors alle advocaten en rechters die zoiets doen. En geloof mij vrij. Dan zijn er niet veel advocaten of rechters meer over. Advocaten zijn dan nog eens de grootste geldwolven die er zijn. Ook al werken zij Pro deo, doch krijgt hun klant op het einde van de rit een vette rekening onder de neus geduwd. Het zogezegde ereloon heet dat dan.[/size]
[size=3]Een advocaat die niet meedoet aan afspraakjes maken onderling heeft geen tot heel wienig vriendjes onder collega confrators. Dergelijke advocaten zijn erg dun gezaaid, maar er bestaan er gelukkig nog enkelingen tussen.[/size]
[size=3]Eveneens een vastgesteld feit is dat zaken heel vaak worden behandeld door rechters die vroeger advocaat waren van de tegenpartij. Hierdoor is de rechter bevooroordeeld en kan deze geen objectieve uitspraak doen. In dit geval moet de eiser of het slachtoffer het recht krijgen om een andere rechter te laten aanduiden, desnoods in een rechtbank van een ander district. Om zo een objectievere uitspraak te bekomen.[/size]
[size=3]Dus mijn boodschap naar Laurette Onkelincx toe is. Doe hieraan iets. Maak hier een priotitaire zaak van. Hou een grote kuis en leg afspraakjes maken aan banden. Maak het makkelijker om dergelijke feiten te melden en een snelle handeling hierin van de Orde. Een meldpunt waar gedupeerden van dergelijke pratijken terrecht kunnen is een bittere noodzaak. Maar dit moet volledig los staan en vooledig vrij van druk van binnenuit. Anders heeft dergelijk meldpunt geen nut en geen enkel effect.[/size]
[size=3]Wat vinden jullie hiervan???[/size]
[size=3]Is dit een prioritaire zaak of niet????[/size][edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Dekoster on 13-07-2005 at 14:43
Reason:
--------------------------------
[size=3]Uit ervaring en door de nabijheid van een bepaalde zaak moet ik constateren dat afspraakjes maken en dus vriendjespolitiek in de wereld van advocatuur en rechters nog steeds schering en inslag is in 2005.[/size]
[size=3]Leven wij nog in de middeleeuwen, waar het recht van de sterkste geldig is en niet het recht van het slachtoffer of de eiser???[/size]
[size=3]Door een zaak die ik van heel dicht bij mee maakte en nog steeds meemaak moet ik spijtig genoeg constateren dat afspraakjes tussen advocaten en ook van advocten en rechters ondeling nog steeds chering en inslag zijn. Vooral dan in de rechtbank van Oudenaarde die draait volkomen op vriendjespolitiek en het maken van afsprrakjes tussen advocaten en rechters. Maar ben er steevast van overtuigd dat dit ook in andere rechtbanken in ons kleine landje schering en inslag is.[/size]
[size=3]Achter de rug om van hun klanten maken advocaten afspraakjes, om zo een zaak op de lange baan te schuiven en een verjaring te bekomen of om de enen advocaat die zaak te laten winnen en de andere advocaat dan een andere zaak.[/size]
[size=3]Dit kan niet meer in onze huidige maatschappij. daarom is mijn voorstel, schors alle advocaten en rechters die zoiets doen. En geloof mij vrij. Dan zijn er niet veel advocaten of rechters meer over. Advocaten zijn dan nog eens de grootste geldwolven die er zijn. Ook al werken zij Pro deo, doch krijgt hun klant op het einde van de rit een vette rekening onder de neus geduwd. Het zogezegde ereloon heet dat dan.[/size]
[size=3]Een advocaat die niet meedoet aan afspraakjes maken onderling heeft geen tot heel wienig vriendjes onder collega confrators. Dergelijke advocaten zijn erg dun gezaaid, maar er bestaan er gelukkig nog enkelingen tussen.[/size]
[size=3]Eveneens een vastgesteld feit is dat zaken heel vaak worden behandeld door rechters die vroeger advocaat waren van de tegenpartij. Hierdoor is de rechter bevooroordeeld en kan deze geen objectieve uitspraak doen. In dit geval moet de eiser of het slachtoffer het recht krijgen om een andere rechter te laten aanduiden, desnoods in een rechtbank van een ander district. Om zo een objectievere uitspraak te bekomen.[/size]
[size=3]Dus mijn boodschap naar Laurette Onkelincx toe is. Doe hieraan iets. Maak hier een priotitaire zaak van. Hou een grote kuis en leg afspraakjes maken aan banden. Maak het makkelijker om dergelijke feiten te melden en een snelle handeling hierin van de Orde. Een meldpunt waar gedupeerden van dergelijke pratijken terrecht kunnen is een bittere noodzaak. Maar dit moet volledig los staan en vooledig vrij van druk van binnenuit. Anders heeft dergelijk meldpunt geen nut en geen enkel effect.[/size]
[size=3]Is dit een prioritaire zaak of niet????[/size][/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
[size=3]Uit ervaring en door de nabijheid van een bepaalde zaak moet ik constteren dat afspraakjes maken en dus vriendjespolitiek in de wereld van advocatuur en rechters nog steeds schering en inslag is in 2005.[/size]
[size=3]Door een zaak die ik van heel dicht bij mee maakte en nog steeds meemaak moet ik spijtig genoeg constateren dat afspraakjes tussen advocaten en ook van advocten en rechters ondeling nog steeds chering en inslag zijn. Vooral dan in de rechtbank van Oudenaarde die draait volkomen op vriendjespolitiek. Maar ben er steevast van overtuigd dat dit ook in andere rechtbanken in ons kleine landje schering en inslag is.[/size]
[size=3]Dit kan niet meer in onze huidige maatschappij. daarom is mijn voorstel, schors alle advocaten en rechters die zoiets doen. En geloof mij vrij. Dan zijn er niet veel advocaten of rechters meer over. Advocaten zijn dan nog eens de grootste geldvolven die er zijn. Ook al werken zij Pro deo, doch krijgt hun klant op het einde van de rit een vette rekening onder de neus geduwd. het zogezegde ereloon heet dat dan.[/size]
[size=3]eveneens een vastgesteld feit is dat zaken heel vaak worden behandeld door rechters die vroeger advocaat waren van de tegenpartij. Hierdoor is de rechter bevooroordeeld en kan deze geen objectieve uitspraak doen. In dit geval moet de eiser of het slachtoffer het recht krijgen om een andere rechter te laten aanduiden, desnoods in een rechtbank van een ander district. Om zo een objectievere uitspraak te bekomen.[/size]
[size=3]Dus mijn boodschap naar Laurette Onkelincx toe is. Doe hieraan iets. Maak hier een priotitaire zaak van. Hou een grote kuis en leg afspraakjes maken onderling aan banden. maak het makkelijker om dergelijke feiten te melden en een snelle handeling hierin van de Orde. Een meldpunt waar gedupeerden van dergelijke pratijke terrecht kunnen is een bittere noodzaak. Maar dit moet volledig los staan en niet onder druk staan van binnenuit. anders heeft dergelijk meldpunt geen nut en geen enkel effect.[/size]
[size=3]Is dit een prioritaire zaak of niet????[/size][/size] |
[/edit]
Laatst gewijzigd door Dekoster : 13 juli 2005 om 13:43.
|
|
|