Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2005, 23:39   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kunt ge nu echt geen andere taken bedenken waar men heus geen hoge medische studies moet voor volgen ?
Ik denk aan bedden opmaken, water aanbrengen om u te wassen, zieken rondrijden in een wagentje naar een onderzoek. Stuk voor stuk taken waar het verplegend personeel niet toe komt zonder hun ander werk te verwaarlozen.
Tuurlijk kan ik dat. Ge moet u zo nie uit uw kot laten trekken.
Ge gaat wel lekker voorbij aan de kern van de zaak:
1) wie garandeert dat ze niét ingezet zullen worden voor taken waartoe ze de vaardigheden niet hebben
maar vooral:
2) wie garandeert dat daardoor de werkgelegenheid voor verpleegkundigen niet in het gedrang komt. Ik ken twee verpleegkundigen, en beiden hebben ze ongelooflijk veel moeite gehad een job in hun buurt te vinden, één ervan is er zelfs niet in geslaagd een job als verpleegkundige te vinden. Als je in een ploegensysteem moet werken en af en toe 2 shifts na elkaar moet draaien, is dat wel eens handig, dicht bij het werk wonen. Ge kunt nie iedere keer gaan verhuizen als uw tijdelijk contract weer eens afloopt. Er is geen geld voor meer verplegend personeel. Dus vullen we de knelpunten maar in met gratis hulpjes? En degenen die werk willen maar het niet vinden? Kinnekloppen. Goe bezig, denk ik dan.