Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2003, 13:01   #12
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Hugo Coveliers zoekt uitweg na botsing met Verhofstadt
www.belga.be
Politicsinfo.netBELGIEBRUSSEL11/06/2003
Hugo Coveliers (VLD) bezint zich over zijn politieke toekomst en sluit daarbij niet uit dat hij naar het Liberaal Appèl van Ward Beysen overstapt. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Coveliers kreeg afgelopen weekend een telefoontje van premier Guy Verhofstadt met de mededeling dat een ministerpost niet voor hem weggelegd was in de nieuwe federale regering. Verhofstadt was niet te spreken over de openlijke kritiek van Coveliers en andere VLD'ers op het gedwongen ontslag van oudere ministers in de Vlaamse regering. Om over een echte overstap naar het Liberaal Appèl te praten, vindt de gewezen VLD-fractieleider in het federaal parlement het nog te vroeg. Hij wil het gebeurde eerst wat laten bezinken. (LVR)

BELGA

DEGOUTANT

De VLD is een echte machtspartij geworden die geen kritiek meer kan verdragen. Doe je dat toch, dan zul je het geweten hebben. Beysen werd in het verleden al vernederd en belachelijk gemaakt, nu is Coveliers aan de beurt. Ik zou aan Gabriëls en Denys willen aanraden dat ze 't best 'hunnen bek' houden, anders zijn zij de volgende die publiekelijk worden afgemaakt. Voor mij heeft Verhofstadt al een tijdje afgedaan. Maar zijnen 'arrogantiemeter' begint nu wel heel ver door te slaan. Over de Gught wil ik het ni te veel hebben want zijn meterke staat al een tijdje 'buiten bereik'!

Coveliers was godverdomme den enige (Somers bij momenten ook wel, toegegeven) die het migrantenvraagstuk niet uit de weg ging. Taboes telden voor hem niet, zoals bv. de eventuele relatie tussen etniciteit-criminaliteit (nav rapport Van San). Anderen gaan die discussie uit de weg, hij gaat er tenminste verder op in, om zulke problemen EINDELIJK eens te kunnen bespreken. Maar 't is duidelijk wat de VLD wil....Het migrantenvraagstuk valt weer volledig in handen van VB & Resist, de 2 uitersten in onze maatschappij. Maw terug naar af !!
zorlac is offline   Met citaat antwoorden