Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Moeilijk hoor.
Vivant is gekarteld met de VLD.
De VLD was in oorsprong wél pro referenda, maar na anderhalve legislatuur bakten ze er nog niks van. Net zomin als van de afschaffing van Dehaenes struikroverij: de crisisbelasting. Ik betaal ze nog steeds, ruim zes jaar nadat de nieuwe machthebbers aan de bak kwamen met de belofte ze af te schaffen. 
|
Ja 'k weet het. Na telkens op de populairste politieke smoel gestemd te hebben was mijn eerste gefundeerde stem Vivant (twee verkiezingen terug, tijdelijk werkloos geweest, veel tijd om te internetten). Maar ze gingen er toen, als minipartijtje nog op achteruit, en toen besloot ik uit koleirigheid de volgende keer op het Blok te gaan stemmen, en te blijven stemmen, totdat het crapuleus Belgisch EigenPolitiekBelang-Regime de pijp aan Maarten geeft.
Naderhand heb ik de standpunten van het Blok leren kennen en ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een situatie is van de minst erge kwaal te kiezen, en die keuze viel me veel gemakkelijker af dan ik me voorgesteld had. Bij de vorige verkiezingen stemde ik gemotiveerd, en voor de eerste keer, Blok.
Want ik heb hoop. Ze hebben als enige partij onbuigzame standpunten rond problemen die een onbuigzame aanpak vereisen. Een Vlaamse NEE tegen de Walen en een NEE tegen het niet-Nederlandssprekende crimineel tuig dat het imago van de hele vreemdelingengemeenschap verziekt.
En, ze spreken uitdrukkelijk over referenda, zelfs BROV, als instrument tot democratie. Natuurlijk, de blabla vanuit de oppositie of van een partijprogramma garandeert zoals u zegt zeker geen boemboem in de regering.
Ik hoop dat als het VB aan de macht komt, de Vivant punten wèl een daadwerkelijke kans tot realisatie krijgen. Ik zal niet vergeten dat in de aanloop naar de laatste verkiezingen de VLD haar zogenaamde progressie illustreerde met een verwijzing naar Vivant, maar dat ze de punten van Vivant wel volledig verzwegen.
En ik zal ook niet vergeten dat, na de verkiezingen van 13 juni, ik denk rond het Vlaams regeerakkoord, toen Vivant's chief Duchatelet stelde dat het regeerakkoord niet ver genoeg ging om de economische problemen aan te pakken, ik her en der op fora posts zag verschijnen die Duchatelet zwartmaakten, niet inzake die kritiek, maar inzake persoonlijke elementen van 20 jaar terug (lid van één of andere 'minder populaire' organisatie).
En raad eens uit welke hoek die kritiek kwam: dezelfde als waar het Blok z'n lading giftigheid ontvangt.
Hadden Vivant en het Blok hun stemmen uitgewisseld, Vivant had ook een cordon sanitaire aan haar been, waarschijnlijk zoiets als een gevaar voor de economie, voor de goede werking van de overheid en de sociale zekerheid, je weet wel...