Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik ben allesbehalve een rabiate Blokbasher, maar ik kan FDW niet uitstaan. En zelfs niet zozeer omwille van ferme uitspraken, maar wel voornamelijk omwille van het feit dat je neit weet wat de man inwendig denkt. Dat is dikwijls veel gevaarlijker dan gekken die duidelijk maken dat ze gekke ideeën hebben: daarrvan weet je tenminste wat je kan verwachten en zo anticiperen. Bij FDW weet je dat niet: in een interview met DeStandaard (vorig jaar als ik mij neit vergis) las ik bv. letterlijk hoe hij voor de neus opwierp dat met hem aan de macht in Antwerpen er oa een straatverbod voor hoofddoeken zou komen. Met zulke fascistische (correct gebruikt zonder politiek-correcte recuperatie!) maatregelen is het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen zich vragen beginnen stellen. Ook zijn uitspraken op de trappen van het Justitiepaleis mbt moslima's en die over blank Europa (waarvan hij laat dat duidelijk zijn zich duidelijk NIET van distantiëerde!) baren mij zorgen.
Het meest treffende voorbeeld vind ik nog altijd het vb. uit Vlaamse choc dat wordt aangehaald: daar zegt hij duidelijk, terwijl hij het 70-puntenplan opbergt in een kast, "zo, we gaan dat veilig terugsteken in het archief...voor de toekomst"
Volgens mij is FDW zo onbetrouwbaar omdat hij van twee walletjes wil eten: enerzijds wil hij zich softer voorstellen om zo bestuurvaardig over te komen,
anderzijds vreest hij ongetwijfeld hard-line kiezers te verliezen.
|
Klopt. PDW is zeer onbetrouwbaar. De ene keer is het A, de andere keer is het B. Spijtig dat zo weinig mensen hem kunnen doorprikken. Slogantaal werkt, en hij weet dat.