Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2005, 16:03   #2
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong CRL Nationaal
[font=Arial]Coveliers lonkt naar N-VA

Hugo Coveliers staat niet afkerig tegenover een eventuele aansluiting van zijn nieuwe partij bij de N-VA. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt de voormalige VLD-senator.

Begin dit jaar kondigde Hugo Coveliers aan dat hij in de lente de naam en een ontwerptekst voor zijn nieuwe partij zou bekendmaken. Nu mikt de onafhankelijke senator op het najaar. "Ik wil eerst zien of de federale regering valt en wie er nog allemaal opstapt bij de VLD", aldus Coveliers.

Na zijn tumultueuze vertrek bij de VLD is Coveliers zich nog steeds aan het oriënteren. "Ik wil de kiezer een rechts alternatief bieden, maar ik weet nog niet hoe. Ik voer gesprekken met een aantal bewegingen en partijen, maar concrete akkoorden zijn er nog niet."

Coveliers is in elk geval bereid om samen te werken met het Vlaams Belang: "Het cordon sanitaire vervalst de democratie." Maar ook de N-VA van voorzitter Bart De Wever spreekt hem wel aan. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt Coveliers. Daarmee verwijst hij naar oude vrienden met wie hij destijds nog samen in de Volksunie heeft gezeten en die nu lid zijn van de N-VA.

N-VA-voorzitter Bart De Wever wilde vrijdag liever niet reageren. Volgende week praten N-VA en CD&V over een kartelvorming in Antwerpen.[/font]
Principieel ben ik niet gekant tegen toedreding van H.C. bij de
N-VA. Maar de flamboyante ex-VUer kennende zou het niet lang duren vooraleer het er bovenarms zou opzitten met de N-VA top. Dus maar afwachten hoe de zaken evolueren. Het lonken van H.C. naar de N-VA is trouwens niet nieuw. Maanden geleden werd het al gesuggereerd door Knack en met Hugo's instemming.
robert t is offline