Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2005, 09:58   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Het antwoord op deze vraag is m.i. vrij simpel: de mensen houden België staande.
Die stelling houdt geen stand. Elke peiling (even in jullie stijl blijven) toont aan dat de Vlamingen meer bevoegdheden wensen voor Vlaanderen. Als België toch zo "hot" is, waarom willen ze dan niet meer bevoegdheden voor België?

Elke belgicistische partij die ontstaan is tijdens de laatste 100 jaar is geflopt. Nooit werd een zetel behaald: CPN, EDB, PNPB, BEB, BUB,... België is zo hot als de planeet Pluto.

Geloof mij vrij. Zodra België totaal uitgekleed is en het volk merkt dat België opgeven tot geen collateral damage zal leiden (want angst is een krachtig argument en verklaart de beschreven inertie), is het gedaan met den Belziek. En dat uitkleden zal gebeuren: de meerderheid van de bevolking én de politici zijn er voor. Althans in Vlaanderen. In Wallonië dienen ze zich welwillend op te stellen, want geheel volgens de principes van judo zou weerspannigheid wel eens sneller doen leiden tot de grote krak van België. Met BHV zijn alvast veel mensen de ogen geopend, ook die niet politiek geïnteresseerd zijn. Al zullen jullie daar als totale wereldvreemden niets van gemerkt hebben