Discussie: leefregel !
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2005, 12:08   #9
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Zo'n dingen klinken allemaal wel goed en wel (give or take a few objections) maar ze werken alleen wanneer iedereen meedoet. Buiten een paar totalitaire trekken die minder gunstig zijn, is vooral het ethisch-sociaal beeld van de DINASO-beweging erg goed. Vooral de menselijke zedelijkheid en de moraal is tegenwoordig zodanig losgedraaid dat ik me afvraag of het ooit nog goed komt. Velen vallen zelfs ten prooi aan hun eigen abjecte en onzedelijke levensstijl en komen om van AIDS. Dat is nog nooit eerder gebeurd in de geschiedenis, dat een zondig leven op biologische manier bestraft werd. En het aantal AIDS-lijders blijft maar toenemen.

De Kerk heeft, en ik geef het niet graag toe, ook een stuk schuld aan de zedenverloedering in die zin dat ze wereldverstorende of schadelijke invloeden binnen de kerk niet zoals het onkruid dat het is uitgesneden heeft. Zie naar die Rudy Borremans, een homo-priester die dan nog samen leefde met een man ook!?! Men houde het haast niet voor mogelijk, maar die zaak werd quasi ongemoeid gelaten.

In conclusie kan je de leidraad zoals hierboven alleen maar zien als iets dat functioneert in een geordende maatschappij met sterke sociale en zedige inslag. Is dat vandaag nog mogelijk?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden