Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2005, 14:17   #7
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de wereld zich eens gaat bezinnen over hoe het nu verder moet met de religie op deze aarde. In een tijdperk van internet waar we spreken over Global Village en wereldintegratie gaat het toch niet meer op dat de ene groep mensen de andere opblaast of het leven zuur maakt in de naam van een of andere godsdienstwaanzinnige overtuiging.

Zou het daarom niet stilaan tijd worden om aan de mensen zelf te vragen wat ze vinden wat er met de religie moet gebeuren?

Mogelijke opties voor zo'n wereldreferendum zouden kunnen zijn:

- Alle religies moeten behouden blijven zoals ze zijn;
- Enkel religies goedgekeurd door een wereldreferendum zijn toegelaten;
- Slechts één van de bestaande religies, verkozen in een wereldreferendum, is toegelaten, de andere moeten verdwijnen;
- Slechts één nieuwe wereldreligie is toegelaten, samengesteld uit het beste van alle religies, verkozen in een wereldreferendum, alle bestaande religies moeten verdwijnen;
- Alle religies moeten verdwijnen.
Speciaal voor jou Wreker zal ik even een berichtje herhalen......vermits je zelf je topic opnieuw start onder een andere naam weliswaar.

Het beste van alle religies houdt in dat je de keuze van anderen respecteert.
Je hebt dus niets begrepen van mijn suggestie Wreker. Daar is nergens sprake van verbod tenzij verbod op onverdraagzaamheid.
Het beste van alle religies is vrede door begrip, empathie en respect.

Je kan het ook als een nieuwe religie beschouwen. De religie van de glimlach.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden