Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Bewijs/Werkt het?
Hier staat dus ook dat het nog niet echt bewezen is, maar ze gebruiken dit ook bij sommige TV-programma's/films.
Zo is er een voorbeeld van een paar jaar geleden in een bioscoop. De enige zegt dat dit wel klopt, de andere zegt dat het een Hoax is. Het is in ieder geval een mooi verhaal 
Een film bestaat uit een aantal frames per seconde (FPS), laat zeggen 25 FPS, dus dat betekent dat een seconde beeld bestaat uit 25 losse beelden/foto's.
Ze hadden 24 frames gewoon normaal gelaten, maar één frame vervangen door een beeld met alleen maar de tekst "Coca Cola". Dit deden ze meerdere keren in de film.
Opmerkelijk was dat tijdens de pauze 30% meer Coca Cola werd verkocht als voorheen.
Onbewust wordt je dus toch beïnvloed door zulke zaken.
|
Dat was de beruchte Vicary-studie. Vicary, die later zelf heeft toegegeven dat heel die studie maar opgezet spel was om zijn bureau in de aandacht te brengen.
Een bewijs voor effecten van subliminale boodschappen is er niet, en zal ook nooit gevonden worden. Voor het auditieve zijn er zelfs nog geen aanwijzingen voor een mogelijk effect.
Bullcrap.