Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Awel, je zo verdiepen in de islam, dat inspireert me.
Ik ga me eens verdiepen in het Kaloten-dom.
Eens beniewd naar de redenen waarom dames geen priester mogen worden. Laat staan bisschop, kardinaal of paus.
Eens beniewd waarom een homo, die niet verliefd kan worden op iemand van het andere geslacht, gebrandmerkt moet worden dat ie recht naar de hel gaat, dat ie geen kinderen - behalve toevallig zijn biologisch eigen kinderen - zou kunnen opvoeden, als ze dat al vinden.
Eens benieuwd naar de motivering waarom Spaanse bisschoppen mogen oproepen om demokratisch gestemde wetten te laten boykotten door ambtenaren (geen homo-huwelijken afsluiten) ...
|
Voor alle duidelijkheid ik vind elk geloof in een of andere god idioot en ik verwerp alle godsdiensten.
Dat vrouwen minderwaardig zijn in de islam staat als het ware ingeschreven in hun 'grondwet' (Koran en sharia) en die worden tot op heden gevolgd. Dat vrouwen geen priester mogen worden wordt verdedigd met zogezegde theologische argumenten (genre Christus had geen vrouwelijke apostelen) en niet met het argument dat vrouwen minderwaardig zijn. Dat er in de vroegere katholieke kerk godsgeleerden waren die de vrouwen minachten doet vandaag niets meer ter zake.