Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Kunnen jullie nu nooit een deftige reply geven? Er staan daar wel wat interessantere dingen in die tekst dan die foto hoor!! Maar ja, je gelooft waarschijnlijk toch niet dat er ooit zoiets is gebeurd... 
|
Het is niet de eerste (en niet de laatste) keer dat Piano dit post.
Mij zal je er nooit iets over horen ontkennen.
Ik mis wel nog de link met het Vlaams Blok. :o
|
Een woord dat me wel verwondert in die tekst:
eerst wordt er onderscheid gemaakt tussen koncentratiekampen en uitroeiingskampen, maar er wordt gezegd
"[size=6]
Natuurlijk[/size] werd ook in de concentratiekampen gebruikt gemaakt van 'gasbussen' en 'gaskamers' om mensen te vergassen, draaiden de crematoria op volle kracht en werden er alle dagen wel massagraven gedolven. En ook da�*r werden mensen doodgeschoten, vergast, kregen zij dodelijke injecties, moesten soms gruwelijke experimenten doorstaan (dikwijls tot de dood er op volgde) en stierven honderdduizenden door honger, ontbering en ziekte.
Dat is alleen "natuurlijk" als men de nazis wil beschouwen als
beesten, doch dat waren ze ]
NIET: het waren
"normale" mensen, zoals er in Vlaanderen
minstens 600.000 rondlopen... (waarschijnlijk méér)
Maar toch:
Heeft niemand gehoord van die proef die een 25 jaar geleden werd genomen met een willekeurig uitgekozen honderdtal studenten in de US? Die werden achter een ruit gezet met een soort electrische stoel aan de andere kant, waarin een akteur en ze "mochten", zogezegd in het kader van een wetenschappelijk proefproject, pseudo-electrische schokken van variabele intensiteit toedienen aan de man, die erop reageerde zoals verwacht. Hen werd uitgelegd welke de dodelijke voltage was en ze werden aaangespoord te testen hoever ze konden gaan op het subject.
Slechts één kwart weigerde... en de meesten gingen tot en voorbij de "dodelijke "dosis...ontmenselijking heet dat....
De studenten wisten NIET dat er geen enkel voltje door de machine ging, buiten de pseudowetenschappelijke controle instrumenten en dat de acteur reageerde op de indicatie die hij zag over de stand van de rheostaat
Die studenten wiesten niet dat
zijzelf en
niet hun slachtoffer het object van de proef waren.
Iets anders dan Philip D. vergelijken met een mestkever, niet?
remember: 25 % waren bereid die man te doen sterven....