Bron: Ik benadruk nadrukkelijk dat deze info gebaseerd is op de VRT nieuws site... (ik hoop dat ik correct ben volgens het auteursrecht?!

)
De VLD schaart zich volledig achter het ondernemingsplan van NMBS-topman Karel Vinck. VLD-voorzitter Karel De Gucht zegt dat de liberalen het plan door dik en dun zullen verdedigen tijdens de federale regeringsonderhandelingen.
Steun voor Vinck uit liberale hoek. De VLD heeft bij monde van Karel De Gucht immers laten weten het ondernemingsplan een "goed plan" te vinden. " De Gucht kan ook leven met een duurder treinkaartje. Op die mogelijke prijsverhoging kwam eerder scherpe kritiek van SP.A-voorzitter Steve Stevaert. Die verklaarde in TerZake dat "hogere prijzen een domme aangelegenheid zijn". "De NMBS zou beter meer reizigers aantrekken. De spoorwegen zijn er niet om winst te maken, maar om mensen te vervoeren."
Kritiek op het plan kwam er ook van de vakbonden, die intussen een actieplan opstelden. Woensdag volgt een werkonderbreking van 10 tot 12 uur om het spoorwegpersoneel in te lichten.
----------------------------------------------------------------------------------
Goed of slecht? Realistisch of onrealistisch?
1. een verminderd personeelsbestand voor de NMBS met 10.000 man.
Hoe gaan ze het met zoveel man/vrouw minder stellen en hoe gaat onze economie dit aankunnen, zoveel afdankingen.
2. weer een duurder ticket... zoals meermaals de laatste jaren.
3. VLD steunt dit.