Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2005, 11:29   #162
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het is aan het politiek establishment om haar stemmen te verdienen.Het is aan hen om aan te tonen dat ze goed hebben geregeerd.
Niet aan de stemgerechtigde om aan te tonen dat hij goed kan stemmen. De politiek dient beoordeeld niet het slachtoffer ervan.
Indien men een bepaalde groep niet laat stemmen (bijvoorbeeld door de stemplicht af te schaffen) gaan politici niet meer handelen in het belang van iedereen maar in het belang van degenen die stemmen.
Dit is één van de belangrijkste argumenten om de stemplicht nooit af te schaffen: politici moeten gedwongen worden om iedereen in hun plannen op te nemen, niet enkel de politiek bewusten...
Daarom lijkt het me zinvol om de stemplicht leeftijd te verlagen: kinderen hebben ook rechten maar krijgen die niet!
Je overdrijft nogal ferm.
Stel dat een bevolkingsgroep (voor zover er zo'n groep met gelijke kenmerken
zou bestaan die niet wil gaan stemmen)
achtergesteld wordt, zou daar automatisch een politieke beweging uit voortgroeien
die deze belangen juist wel verdedigd en juist deze mensen achter zich zou krijgen.

En wat minderjarigen betreft:
minderjarigen worden niet zomaar onder de verantwoordelijkheid van hun ouders geplaatst,
en worden niet zomaar voor de wet bijna gelijkgesteld met ontoerekeningsvatbaren.

Jaja, ik weet, da klinkt wat straf,
maar een minderjarige heeft nu eenmaal geen beslissingsrecht.
Waarom ?
Te beïnvloedbaar.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden