Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2005, 19:21   #125
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Ik heb al mijn waardering uitgesproken voor de kritische geest van de believers, maar dat geld natuurlijk ook voor mensen als jij Firestone.
Het is door de confrontatie van tegenstrijdige ideeën dat we mss een glimp van wat echt is kunnen opvangen.
Als ik het goed begrijp hanteren believers mensen als coleman als betrouwbare bron.
Jij daarentegen beschouwt Coleman als een onbetrouwbare bron (verzinsels).
Het is natuurlijk niet altijd makelijk uit te maken wanneer een bron betrouwbaar is of niet (Ooit werd de stelling de aarde is een bol als zeer onwaarschijnlijk geacht).
Ik zei het reeds eerder het komt er vroeg of laat op aan welk verhaal je het meest geloofwaardig overkomt en dan ga je dit als waar beschouwen.
Of je laat beide mogelijkheden open.
Wat mij het meest onwaarschijnlijk lijkt in heel de zaak is dat men dus spreekt over een beperkte groep van mensen met heel grote (financiële) macht.
Deze groep is al vanaf de middeleeuwen bezig met een langetermijnplan.
Hoewel ze heel veel macht hebben slagen ze er toch niet in hun geheimen binnenskamers te houden en lekt er constant van alles uit.
Zelfs zeer recente gebeurtenissen kunnen met de grootste stelligheid aan nwo toegeschreven worden.
Ik acht het nog steeds niet onmogelijk, maar het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk.
Dit is tenminste een goeie attitude om zo'n zaken te benaderen. Niet direct roepen dat het verzinsels zijn zoals sommige doen, maar objectief benaderen.