Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik dank je van harte dat ik mijn mening mag hebben en ze nog verkondigen ook.
|
Niet te luid hee!!
Citaat:
Verder ga ik jouw boodschap, namelijk dat welweters hun ideeën niet mogen opdringen, meedelen aan alle demokratische politieke partijen.
|
Hola PAola!
Goed lezen wat ik schreef, en mij geen zaken in de mond leggen die ik niet zegde!!!
Jullie mogen voor mijn part
wél de meest abjecte
meningen verkondigen, separatisme, anti-royalisme, zelfs, racisme, nazisme en fascisme.
Jullie mogen ze echter
niet in praktijk brengen alvorens er een meerderheid voor te vinden is.
Citaat:
Want naar mijn bescheiden oordeel is geen enkel van die partijen een meerderheid in ons land, maar proberen ze wel allemaal ons te overtuigen van hun groot gelijk. (Ik peins dat ge hier iets geschreven hebt waarvan ge de draagwijdte onderschat hebt, hé slimme staaf ??)
|
Bijlange niet.
Probeer eerst het verschil in te zien tussen een mening verkondigen en zein praktijk brengen.
Dan zal je merken dat er geen inconsistentie in mijn tekst zit.
Citaat:
Voor de rest wou ik nog eens herhalen: ik wil niets opdringen;
|
Dat mag je verbaal voor mijn part proberen zo veel je wil.
Citaat:
ik wil slechts demokratisch bekomen dat de grondwet gewijzigd zou worden volgens de regeltjes die erin staan, zodanig dat iedereen in de beide landen, Vlaanderen en Wallonië, er beter van wordt.
|
Daarvoor behoort de democratie ingevoerd te worden.
Zelfs de grondwet moet op democratische wijze volledig kunnen veranderd worden, ongeacht de regeltjes die erin staan.
We moeten die niet als een voor eeuwig gegeven, onveranderlijk item beschouwen. Dat hypotekeert immers de democratische rechten van eventuele nieuwe meerderheden in toekomstige tijden.