Yo, Geert Wilders. Die lafheid is wereldwijd. Enkel Israël heeft zo'n beetje de mentaliteit begrepen: die kids leren van jongsaf aan om alleen maar te luisteren naar hij die harder slaat (hij, want ZIJ wordt alleen maar geslagen). Nu de rest van de wereld nog.
Vandaag hoor ik nog mensen jammeren, dat ze sinds 9/11 de tv niet meer aanzetten, omdat (quote) "terreur wordt aangewakkerd en bestaat in de gratie van de media aandacht alleen" (unquote). Dit weerleg ik dan door te herinneren aan hoe weinig we wel weten over de dagelijkse islamterreur in Algerije - waar praktisch géén media aandacht naartoe gaat.
Men jammert ook van (quote) "Ja maar Bush is stom, en dat gedoe in Irak is voor de olie" en dan weerleg ik door me af te vragen of Turkije, Marokko, Pakistan,... ook door Bush geregeerd worden, en of die moslimterreur daar ook door Bush komt?
Neen, de terreur komt overal.
Binnenkort ook bij u.
Bij elke nieuwe aanslag denk ik: "Vreselijk. En misschien wel zo vreselijk dat de mensen zich bewust worden van hoe het echte kwaad in elkaar zit". Maar neen, struisvogels zijn hardnekkig (oeps, pun not intended!). Het zand gaat alleen maar dieper in de oogjes zitten.
Men kan kranten lezen, berichten opslaan, mails ontvangen wat men wil. Het dringt bij velen, die toch intelligent blijken op andere vlakken, niet echt door.
Groeten van Polly.
|