Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb niet gezegd dat de Ollanders gierig zijn. Ik durf zelfs het tegendeel beweren. In de wijk waar ik opgegroeid ben, woonden veel Ollanders. Die waren doorgaans veel vrijgeviger dan de Vlamingen.
Wat ik zeg is dat de Ollanders alles obsessief uitrekenen. Desnoods tot op de centiem. Dat is geen slechte eigenschap, maar dan moeten ze België in het vervolg maar vermijden, of tenminste geen slecht woord spreken van onze autosnelwegen: België is toch dat stukje opgebroken weg tussen Frankrijk en Nederland?
Wel, we zullen ook eens tol gaan heffen. Eens kijken welke omweg ze dan gaan maken. Onze wegen zullen er alleszins op verbeteren, zoveel is al zeker.
|
Via Duitsland natuurlijk: heel Europa maakt gebruik van de Autobahnen en toch nergens tolheffing en nog betere wegen ook! Zeg Yann, waarom zijn de wegen bij jullie eigenlijk zo verwaarloosd toen het onderhoud nog een Elgische bevoegdheid was? Vlaanderen moet die jarenlange achterstand nu allemaal inhalen. Waarom konden de Elgen niet wat de Duitsers en Nederlanders wel kunnen?