Ik heb enkele jaren in de oudstrijderstraat in Borgerhout gewoond en had een goede verstandhouding met alle buren en zal me zeker niet met racisme gaan bezighouden (moeder is zelf vreemdelinge) toch merkte ik meermaals dat jonge kerels zowel van vreemde als Belgische afkomst meestal in bende de boel daar regelmatig verziekten door vandalisme en erger bedreiging van vooral jongeren of ouderen ....en de politie maakt zich er niet meer druk in het haalt toch niks uit ...je wordt al snel voor racist uitgemaakt of het wordt geklasseerd.
De vaststelling of iets door de beugel kan en het optreden hiertegen worden door deze systematische demotivatie van boven en onderen ondermijnd.
Maar indien sommige mensen die je regelmatig op TV ziet/hoort vertellen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt eens zonder camera of politiebegeleiding in bepaalde wijken zouden rondwandelen en hun ogen open doen dan zouden ze echt wel schrikken.
Je kan dan wel zeggen de gevangenissen zitten vol ,er is niks aan te doen,meer verdraagzaamheid , zolang je er zelf niet woont zijn dat knappe leuzen !
Het probleem wordt echter steeds een beetje "gekleurd" alhoewel het duidelijk een mentaliteit is die zowel bij eigen als vreemde jeugd voorkomt een aanpak zonder onderscheid zou al veel helpen.
Wij hebben ook verkocht en wonen nu buiten Antwerpen ...onze kinderen spelen buiten op dit moment ...
|