Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....
|
BHV : dankzij de N-VA is dit dossier brandende gehouden tot de SPa en vooral de ?LD woordbreuk pleegden. Het is dankzij de N-VA dat dit dossier in het Vlaamse regeerakkoord staat , dit regeerakkoord is ondertekend door de partijvoorzitters van de meerdertreyheidspartijen in de ferderale regering. De kwestie BHV is jammer genoeg een federale materie. Het is dus jammer dat de partijvoorzitters van de federale regeringspartijen voor de macht kiezen in de federale regering ipv de vlaamse kiezers te geven waar ze recht op hebben. De N-VA valt in dit hele dossier niks te verwijten. Als jullie zeggen dat de n-va moet opstappen uit de Vlaamse regering dan vraag ik me af op welke basis. volgens mij moeten de schuldigen aan dit verraad opstappen en niet de partij die het brandend hebben gehouden en geen woordbreuk heeft gepleegd. Trouwens GB heeft niet beslist om op de stoel te blijven zitten. Het is de partijraad van N-VA die heeft beslist om verder deel te nemen aan de Vlaamse regering.
GELDTRANSFERS : welke partij heeft dit op een schitterende ludieke manier naar buiten gebracht?? Ik dacht de N-VA. of reed het VB met de camions naar Strépy. Ook worden er overal ten lande folders uitgedeeld erover. Ook kan je hierover meer lezen op :
http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=133
TAALPERIKELEN : 
[font=Arial, helvetica][font=Arial]N-VA-parlementslid Mark Demesmaeker is verheugd dat de rapporteur van de Raad van Europa, Minodora Cliveti, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest aanport om de taalwetgeving in Brussel strikt na te leven. Het Franstalig pleidooi voor een versoepeling van de taalwetgeving in Brussel valt bij Cliveti duidelijk in dovemansoren meer lezen :
http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2024[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]de flistpalen zal je ondertussen ook wel gezien hebben.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Nu mijn vraag : wat heeft het vb gedaan op 21 juli ? ik heb niks vernomen van een of andere actie, of waren ze misschien lekker aan het feesten in brussel?[/font]
[font=Arial]wat hebben de andere zogenaamde vlaamse partijen ondernomen tegen [/font][font=Verdana]Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....[/font]
[/font]