Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2003, 10:53   #69
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
zoo
vertel es, piano
  • Op 02 10 1977 werd de VNP, Vlaams Nationale Partij door Karel Dillen opgericht.

Op 19 11 1977 werd de VVP, Vlaamse Volks Partij door Lode Claes opgericht

22 01 1978 thePiano wordt Lid v/d VVP

18 04 1978 Stichting VVP-Borgerhout, thePiano wordt VVP-voorzitter afd. Borgerhout

12 10 1978 Regering valt over Egmontpakt

17 12 1978 Parlementsverkiezingen, Vlaams Blok coalitielijst tussen VNP en VVP: Karel Dillen (Antwerpen/Kamer) verkozen, Lode Claes (Brussel/Senaat) werd niet verkozen

31 03 1979 VVP partijcongres, thePiano wordt verkozen tot Lid van de VVP-Partijraad

18 05 1979 Enkele overlopers van de VVP (Edwin Truyens, Roeland Raes e.a.) vormen met de VNP-top de Vlaams Nationale Partij (VNP) om tot de partij het Vlaams Blok

10 06 1979 Europese Verkiezingen, VVP (lijst 13)

12 11 1979 thePiano neemt -2 dagen voor de allerlaatste VVP-Partijraad- definitief ontslag uit de VVP

Note: overigens werd het Egmontpakt nooit goedgekeurd door het Parlement. Zelfs de opvolger van het pakt in 1980 kreeg geen voldoende bijzondere meerderheid.

Ik ben maw nooit bij het Vlaams Blok geweest, maar zelfs na de oprichting van het VB is de VVP waar ik toe behoorde nog een tijd langer doorgegaan. De reden waarom ik bij de VVP ben gebleven was uit puur vlaamse overtuiging, en bij de VNP van Dillen was er toen al wat anders aan de gang.

Uit deze chronologie blijkt ook dat het Vlaams Blok geen 25 jaar bestaat zoals ze beweren (en er zelfs een feest van brouwden onlangs).