Over de Federal Reserve en Federal Reserve Act.
Toen de Federal Reserve Bank werd opgericht werd ook een wetsvoorstel gemaakt:de Federal Reserve Act, die deze Bank (verder afgekort als FED) een wettelijke status moest geven.
De eigenaren van de Fed:
Rotschild Bank of London
Warburg Bank of Hamburg
Rotschild Bank of Berlin
Lehman Brothers of New York
Lazard Brothers of Paris Kuhn
Loeb Bank of New York ( ook Rothschild als ik me niet vergis;of is dat Kuhn en Loeb?)
Israel Moses Seif Banks of Italy
Goldman, Sachs of New York
Warburg Bank of Amsterdam
Chase Manhatten Bank of New York (Rockefeller)
Zoals we zien is het merendeel van deze Banken in Europa en dat maakt de FED volgens de Amerikaanse Grondwet onwettig. De FED is dus een private onderneming, die zich voordoet als overheidsorgaan.
De FED maakt eigenhandig geld. In de Amerikaanse Grondwet staat dat alleen geld gemaakt (gedrukt) mag worden als het Congres toestemming geeft en als het gebaseerd is op de goudstandaard. Daar trekt de FED zich niets van aan. Sinds, laten we zeggen, 1913 maakt de FED zelfstandig geld aan (de Federal Reserve Notes), zonder dat daar goud achter staat. Vervolgens leent de FED dit geld aan de Amerikaanse Federale Overheid, met rente. Om die rente te kunnen betalen, heft de Amerikaanse overheid inkomstenbelasting bij de burgers. Het innen van deze belasting wordt gedaan door de IRS (= Internal Revenue Service). Ook dit is de facto geen overheidsorgaan, maar wordt beheerd door een eigenaar in het buitenland (Puerto Rico?). Bijvoorbeeld: in 1992 betaalden de Amerikaanse burgers aan de FED in totaal $286 biljoen aan rente. Het drukken van geld kost de FED bijna niets.
Kan iemand dit weerleggen of bevestigen?Ik vind dit rete-interessant allemaal maaar ken bitterweinig van economie.
Ik dacht ook dat Federal reserve Bank 90% meer geld mag uitlenen dan het bezit,maar het wel de rente erop int.Iemand hier die daar meer over weet?
Het wordt haarfijn uitgelegd in de film Money Masters maar ik heb 'm nog niet bekeken.
|