5 augustus 2005, 09:05
|
|
Banneling
|
Vlaams Belang moet niet meedoen aan 2006, ze winnen vanzelf in Antwerpen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
05-08-2005
Jeroen Verelst;
CD&V, VLD en N-VA niet samen naar kiezer als alternatief voor tweestrijd Janssens-Dewinter
Bart De Wever (N-VA): 'De vertroebelde relatie met de VLD, na hun woordbreuk in het dossier B-H-V, staat zo'n front in de weg. Mijn achterban haat de VLD'
Centrumrechts kartel in Antwerpen dood en begraven
Het centrumrechts kartel voor de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar is definitief begraven. Het water tussen CD&V, VLD en N-VA bleek nog veel te diep, tot concrete gesprekken is het zelfs nooit gekomen. 'Strategisch zou het zeker verstandig zijn om de Antwerpse kiezer een derde weg aan te bieden tussen SP.A en Vlaams Belang', weet VLD-schepen Ludo Van Campenhout. 'Maar politiek is veel meer dan ratio alleen.'
(...)
Maar vier maanden later is het idee van een centrumrechts kartel alweer dood en begraven. "We hebben er zelfs nooit concreet over gepraat", geeft Van Campenhout toe. Tussen droom en daad bleken heel wat praktische bezwaren te staan. Alleen al de discussie over wie een kartellijst moet trekken zou eindeloos aanslepen. In Antwerpen is de verstandhouding tussen de drie partijen goed, ondanks het feit dat Luk Lemmens er voor de N-VA moederziel alleen in de oppositie zit.
"Ik denk niet dat een centrumrechts front er in de nabije toekomst zal komen", reageert Van Campenhout. "We hebben in België geen traditie van grote politieke blokken, ons partijlandschap is genuanceerder en meer versnipperd." Het centrumrechts kartel is terug opgeborgen, een kartel tussen CD&V en N-VA komt er wel volgend jaar. De gesprekken vinden officieel pas in september plaats, maar beide partijen lieten al verstaan dat ze de succesvolle samenwerking van vorig jaar graag willen overdoen. Nu de N-VA zich bescheiden opstelt en sterke man Bart De Wever ook geen ambitie koestert om de lijsttrekkersplaats te claimen lijkt weinig een kartel voor de stembusslag van 2006 in de weg te staan.print dit artikel
download in RTF (Word), HTML, XML OF PDF
koop bijkomende reproductierechten aan
sluit dit artikel
|
Van 33% Naar 38% dus! (minimum)
Mooi, mooi!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Maar op nationaal niveau leeft flink wat wrevel tussen de VLD aan de ene kant en het kartel CD&V/N-VA aan de andere kant. "De vertroebelde relatie met [SIZE=7]de VLD, na hun woordbreuk[/SIZE] in het dossier B-H-V, staat zo'n front in de weg", zegt De Wever nu in Knack. "Mijn achterban haat de VLD."
|
Ik dacht dat ik niet meer bijkwam van het lachen!!!
|
|
|