Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2005, 13:44   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Het is maar één mening, maar goed... Rodenbach...

Irold Rodenbach, uit het geslacht van dé Rodenbachs, de familie die zowel aan de wieg stond van België (o.a. Alexander (die dan vooral voor was omdat België een soepeler brouwersbeleid voerde dan Nederland, zoals steeds is belgicisme gestoeld op eigenbelang en corruptie)), het flamingantisme (Albrecht) als het bier uit Roeselare (no further comment) laat van zich horen in Knack.

Deze meneer beweert dat de nazaten van de leden het Nationaal Congres van 1830 allemaal Franskiljons zijn die je met de nek aan kijken als je Nederlands spreekt. Tiens, waar hebben we dat nog gehoord? Om die reden neemt hij niet deel aan hun bijeenkomst elk jaar op 21 juli.

Rodenbach verkiest echter een confederaal België. Waarom? Rodenbach vreest dat een onafhankelijk Vlaanderen snel terug zou aansluiten bij Nederland. En met een hele geut anti-Europeanisme in de vorm van Hollandershaat is de cirkel rond.

Blijkbaar is de hereniging van Vlaanderen en Nederland toch niet zo ondenkbeeldig als sommigen willen doen uitschijnen. Nu, er zal toch veel water naar de zee moeten vloeien eer het zo ver is.