Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2005, 10:49   #57
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het is waar dat we ten opzichte van vroeger meer achteloos staan tegenover de dieren die we opeten. Het ligt nu allemaal mooi in pakjes verpakt in de supermarkt, of voorgesneden in smoskes. Soit, voor mijn part wil ik best zelf de koteletten uit een varken snijden en de forellen doden die ik met de hengel heb gevangen hoor... Konijnen stropen doe ik trouwens zowiezo nog altijd (familie van me is tuinder). Dat maakt je al wat minder achteloos, en leert je respect hebben voor de lekkere zaken die moeder natuur ons biedt. Net zoals ze ons ook groenten biedt trouwens (ik kijk elk jaar met verwondering in mijn moestuin hoe stomme zaadjes kunnen uitgroeien tot lekkere groenten). Respect voor eten = respect voor jezelf, maar ik koppel daar niet radicaal een veganistische levensvisie aan vast. Mijns inziens zit mijn ethiek en beschavingsniveau op dat punt dus wel goed. Maar het staat iedereen vrij er een andere levenswijze op na te houden, natuurlijk.
van slachten weet ik veel ...

een varken jaagt men in het vuur als het vet genoeg is

geiten leven doorgaans nog geen jaar. Ge moet het u voorstellen. Van januari tot april worden ze geboren. Ge ziet ze spelen op de wei en ge geeft ze hun voedsel. Dan komen de late herfstmaanden en dan toont ge als mens uw ware gelaat. We leiden het van de wei, het bleit dat het niet schoon is, ge voelt waar ge moet snijden en het wordt gekeeld. Het vereist wat vakmanschap en ik heb jaren alleen mogen toekijken.

Kippen zijn gemakkelijk, gewoon vastpakken en met een hakmes hun kop eraf.

Voor barberieën en ganzen komt er een jute zak aan te pas, want die beestjes hebben meer macht dan ge wellicht gelooft


Is dat nu wreed ? Ja, an sich wel, maar het is zo.

Ik ben principieel geen vegetariër want ik lust vlees en ik hoef die emotionele zwakheid niet.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden