Gisteren op het nieuws:
Dieselmotoren kunnen ook op plantenolie rijden.
Dit gegeven stond reeds te lezen enkele maanden (mss jaren) in de Humo.
Na een tijdje geeft ook het journaal nu melding van dit gegeven.
Ze zeggen er wel bij dat je het in feite niet mag doen (onwettig) al is het dan 1/4 goedkoper dan aan de pomp.
Ondertussen geven ze er een vette knippoog bij, zo van "wie gaat je tegenhouden".
Ik vind dit wel raar.
Men kan zich hier toch wel een aantal vragen bij stellen.
Enkele theorieën:
Eigenlijk wil de staat dat we stilaan overschakelen op plantaardige olie.
Ze geven ons eerst een zetje via de Humo, maar als dat niet voldoende helpt dan doen ze er nog een schepje bovenop door het bericht via de vrt te lanceren.
Wat kan de bedoeling zijn?
Mensen aanzetten om plantaardige olie te gebruiken zodat de vraag hiernaar toeneemt en de teelt gestimuleert wordt.
Ondertussen een slag onder de arm houden en de mogelijkheid behouden om te beboeten, 2x kassa.
Zorgen dat er hele velden vol komen te staan met koolzaadolieplanten, kan je wss ook mooie koolzaadplantcircels in maken.
Zo kan ik nog wat doorgaan, niets zo rijk als een mens zijn fantasie.
Het kan natuurlijk ook gewoon een nieuwsfeit zijn dat men besloot om op 5 augustus 2005 de wereld in te sturen, ook al is dit nieuws intussen geen nieuws meer gezien het al maanden zoniet jaren bekend is.
Als de cospiracy theorie klopt zou je zeggen wat op het nieuws komt is gestuurd en heeft een verborgen bedoeling.
Het kan ook zijn dat de media en journaals onafhankelijk werken van welke drukkingsgroep dan ook en moedig de olielobby en overheid tarten door de mensen de goedkopere weg te tonen?
Feit 1: is dit gewone berichtgeving of worden we gestuurd,
ik weet het niet
Feit 2: het is niet moeilijk om achter een gewoon bericht een conspiracy theorie te ontwikkelen, ik heb er zojuist één gemaakt die niet geheel onredelijk is en waar ik zelf al aan twijfel (maar twijfelen is dan ook een levenshouding

)
Feit 3: deze tekst staat op het internet als men wat copy/paste toepast kan men mijn woorden gebruiken zowel
voor als
tegen conspiracy theorie.
Hoewel ik altijd mijn twijfels zal hebben, vind ik dat Firestone wel een punt heeft wanneer ze zegt dat er theorieën a la minute bijkomen. Ze hoeven niet bewezen te worden, het volstaat om ze op het net te zetten om ze een glans van waarachtigheid te geven.
Aan de andere kant vind ik toch ook wel dat het nieuws en de manier waarop het tot bij ons geraakt soms rare kronkels maakt.
Maw ik twijfel (mss moet ik een derde categorie introduceren )