Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2005, 16:17   #291
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Vrije meningsuiting is zeggen wat je denkt zonder dat daar repressailes op staan,
en vrije meningsuiting moet juist niet overeenkomen met iedereen, als iedereen hetzelfde zegt heb je geen vrijheid van meningsuiting.
Vrije meningsuiting is niet het aan banden leggen ervan door het opleggen van censuur.
Voor de 100ste keer begrijp je het nu? of wil je het gewoon niet begrijpen dat kan ook, natuurlijk.
Goede namiddag, ik spring er weer tussen. Blijkbaar zijn hier mensen op dit forum die zeeën van tijd hebben, nou, ik niet.

Voor een keer treed ik een standpunt bij, zij het met een nuance, van een verdediger van extreem-rechts. Vraag is natuurlijk wat je verstaat onder "vrije meningsuiting" en "aan banden leggen".
Eerste hypothese. Als je vrije meningsuiting ziet in de vorm van de VSA, waar nazi-symbolen en een nazi-partij mogen in functie van het zoveelste "amendament" van de grondwet, dan zul je het begrip "aan banden leggen" ook zeer snel toepassen.
Tweede hypothese. Als je vrije meningsuiting ziet alles mag, "maar", dan zul je het verbieden van nazistische symbolen en een dito partij niet echt zien als een "aan banden leggen". En onder die "maar" vallen in ons land de racisme- en negationismewet.
Nu, ieder zijn standpunt natuurlijk, maar ik wil u toch bij deze kenbaar maken dat ik voorstander ben van de 2de hypothese.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden