Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2005, 13:10   #302
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Hoever zouden we staan met de samenleving, die jullie zo mooi multicul noemen, indien iedereen probeerde eerlijk te zijn?
Je sermoen klinkt goed, maar bevat een paar cruciale foutjes. Ik knip een beetje.

Citaat:
Wat zou de zin hiervan zijn, van de geschiedenis te willen vervalsen?
Wellicht geen (dat gaan we pas weten als we het mogen lezen, nietwaar), maar het punt is dat het niet is omdat iets geen zin heeft, dat je het moet verbieden. Als dat de regel zou worden, dan bestaat de maatschappij nog grotendeels uit verboden. Een politiestaat, dus. Omdat je remedie vele malen erger is dan de kwaal, moet ook onzin toegelaten zijn.

Citaat:
WOrdt ik heel belangrijk, een historische en morele held als ik het bestaan van Ambiorix of Julius Caesar ontken?
Je wordt dat wel als je daarvoor ook vervolgd en opgesloten wordt.

Citaat:
De waarheid is niet iets dat louter subjectief is.
Ha neen? Welke paus zullen we dan het monopolie toevertrouwen om voor ons allen dé Waarheid voorgoed vast te leggen?

Citaat:
Spotten met het loochenen van de waarheid is geen goede grap. Ik kan nog altijd niet lachen met Stalin, maar met de holocaust evenmin. Er zijn er zo velen en ik reken op uw verstand om dit in te zien.
De oproep aan het eind klinkt redelijk, maar wat er voor komt doet beangstigend middeleeuws aan.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden