Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Ja kijk, ik stel mijn vraag nog eens: "bijvoorbeeld"????
|
Het officieel GROEN! standpunt is natuurlijk nog altijd NON, maar als ik mijn persoonlijke politieke contacten bekijk, zie ik wel dat bij veel mensen de ogen opengegaan zijn na de BHV crisis. Als we vroeger hier op gemeentelijk niveau in de wandelgangen begonnen praten over communautaire zaken, was het gesprek rap afgelopen. Nu begint dit anders te worden. Zowel mensen binnen groen, ACW en SPA beginnen zich werkelijk meer vragen te stellen bij het Belgisch systeem. Niet dat ze België willen splitsen, of dat ze separatisten willen gelijk geven, maar toch beginnen ze te denken dat het niet verder kan zoals het nu loopt!
Het zal nog jaren duren om hen over te halen, maar uiteindelijk zal het lukken.
Dit zal maar lukken als de Vlaamse beweging zich nog plurealistischer opstelt, en dialoog toelaat met wat ze 'linkse beweging' noemt.
Vb, de guldensporenviering in kortrijk, heeft ervoor gezorgd dat 50 kinderen voor het eerst de Vlaamse leeuw hebben gezongen in hun leven. Hier deden verschillende scholen aan mee. Ook de plaatselijke Steinerschool, die gebrandmerkt is als overwegend GROEN!. Deze school neemt het feest van de Vlaamse gemeenschap niet meer als ‘kortebroek-vendelzwaaifeest’ dankzij de vernieuwende maar toch bewustmakende activiteiten die communautaire zaken op een intellectueel eerlijke manier overbrengen.
Alleen op deze manier zal het lukken! En niet met extreme volksverlakkerij als de Ijzerwake.
En plz, laat die links/rechts onzin achterwege!