Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2003, 12:17   #4
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik blijf ook kijken, maar tijdens heel dat gedoe over Bartje Somers, werd het mij écht teveel!

Ook de manier waarop ze de vraag aan het publiek stellen is totaal sensatiegericht en inhoudsloos
"Moet Urbanus zijn wapen inleveren?" wekt het idee op dat vadertje staat zijn wapen persoonlijk komt weghalen, en natuurlijk is het dan normaal dat 3/4e NEE stemt.
Zouden ze gevraagd hebben "Lost een wapen in huis de criminaliteit op?" of "Wordt België er veiliger op wanneer iedereen een wapen in huis heeft?" dan zou er (hopelijk) wel een andere score geweest zijn.

Maar deze keer was ik net iets minder geërgerd. Ik vond het debat over de NMBS écht goed. Je kon een duidelijk standpunt afleiden van elk commentaar en dat gebeurt niet dikwijls meer...

En Het Laatste Nieuws, alias de VLD-krant tegen de schenen geschopt van hun favoriet partijtje! Ongelooflijk!

Al bij al blijf ik ervan overtuigd dat dit soort van programma de 'gewone mens' dichter bij de politiek brengt dan De Zevende Dag 10 jaar geleden.