Discussie: Mysterie of niet
Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2005, 23:29   #41
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, Kenan, nogal eentje. Ik zou eens een schatting willen doen van hoeveel verschillende theorieën er al zijn en hoeveel boeken er jaarlijks geproduceerd worden over dit soort schijnmysteries en 'occulte en esoterische' wetenschappen. Om nog maar te zwijgen over de New-Agerekken die propvol staan bij Slegte.
Hehe, dat klopt wel. Iemand zou de goesting moeten hebben om die allemaal door te nemen en er het essentiële te distilleren.

Ik heb de Orion-profetie 7 jaar geleden gelezen. Helaas heb ik geen wetenschappelijke achtergrond. Maar mijn broer en vrienden van hem wel. Dat zijn dus echte wetenschappers in verschillende vakgebieden. Die gasten stonden er open voor en deden het niet af als zijnde nonsens.

Mijn eigen bedenking : de Homo Sapiens zou bijvoorbeeld grofweg 100 000 jaar oud zijn. Ik kan het moeilijk verteren dat we pas de laatste 6000 jaar het schrift hebben uitgevonden. Volgens mij was de beschaving veel eerder onstaan maar door wereldrampen beschreven zoals in de legendes telkens weer naar het stenen tijdperk gecatapulteerd.
De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.