Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Oke,goed opgemerkt.Maar dan moeten we ook effe bekijken hoeveel iedere provincie afzonderlijk bijdraagt aan de Belgische staatskas(als ik het zo mag zeggen.....).
Wie meer bijdraagt kan zich ook meer permiteren,nietwaar?
|
Dat klopt. Maar hoe komt het dat Antwerpen zulke bijdragen levert? Jullie hebben een enorme troef met de haven.
De enige echt grote troef die Limburg had, waren de mijnen en die hebben ze, in de eerste plaats omwille van communautaire perikelen, gesloten zonder er veel voor in de plaats te geven.
In tegenstelling tot Wallonië, waar het geld nu al jaren wordt verbrast, zou een fikse injectie in Limburg wel degelijk effecten hebben. Meteen ook de grootste reden waarom ik voor Vlaamse onafhankelijkheid ben.
Pas op, ik misken Antwerpen zijn project helemaal niet. Het is nodig dat Antwerpen een degelijke ontsluiting krijgt, maar je moet niet stellen dat Limburg geen injecties verdient omdat het minder bijdraagt dan Antwerpen. Als je de juiste sectoren in Limburg aanspreekt, klimmen we hier geheid uit het dal.
De reacties van Tavek en anderen zijn eerder ingegeven door een Limburgse reflex, een mechanisme dat ontstaan is door jarenlang miskennen, door het Belgische apparaat notabene en zijn niet gestoeld op economische feiten.