Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb
Toegegeven, ik heb het filmpje niet gezien, dus ken de kwaliteit niet van de beelden. Als het al op voorhand onherkenbaar is, is al de kritiek dikke zever. Aan de andere kant, zie ik niet in hoe men door de ogen (dat is althans het hetgeen op zijn minst moet gecamoufleerd worden, dacht ik) niet meer kan zien of de dader in kwestie blank, bruin, zwart, geel is. Als het voor Filip de bedoeling was aan te tonen dat het alweer een dader van Noordafrikaanse orgine was (most likely), denk ik dat hij slim genoeg is om zelfs de privacywetten volgend de beelden zodanig te tunen om toch de gekleurdheid van de dader te bewaren.
Als uw redenering van 'achter het glas gefilmd -> onherkenbaar', heeft onze vriend toch niets te vrezen van een rechtszaak?
|
Die beelden zijn gemaakt "vanop afstand". De ogen zijn compleet niet te zien omdat het ganse gelaat "blurred" is door het filmen achter dik geribbeld glas. Je ziet alleen duidelijk hun huidskleur. Dus dat zal voor FDW zeker een rol hebben gespeeld. Soit, ik ben ook geen spitstechnologie-jurist, dus het blijft bij mij ook gissen hoor...