Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Zonder de N-VA zie ik daar geen meerderheid voor, nee....
|
Dat zal afhangen van de uitslag van de federale verkiezingen. Ik heb geen glazen bol.
Citaat:
Je kan alleen maar hopen dat de NV-A zich niet laat verleiden tot, eender welke coalitie samen met PS want dat betekent enkel dat de N-VA bereid is Belgique verder overeind te houden.
|
Dat hoop ik met jou.
Citaat:
In alle geval zit het er dik in dat jouw partij in zee zal gaan met diezelfde PS, als haar dat gevraagd wordt door de 'Vlaamse' kartelpartner tenmiste.
En ja, ook de CD&V zie ik tot alles in staat behalve tot het bewust helpen verwezenlijken van een Vlaamse staat.
|
De PS lust wel de CD&V, maar niet de N-VA, dat is genoegzaam bekend. En aangezien Di Rupo misschien wel onze volgende premier wordt, is de kans dat de N-VA aan boord gehesen wordt, bijzonder klein.
Citaat:
Blijf jij in dat geval desalniettemin, wat dan ook van de N-VA, dan ben je voor mij (en niet alleen voor mij) al je geloofwaardigheid kwijt.
|
Ik ben geen voorstander van dergelijke hypotheses. We hebben nog twee jaar te gaan voor de volgende verkiezingen. Wanneer dan zou blijken dat de N-VA toch met CD&V federaal gaat, steun ik hen niet meer. Is dat duidelijk genoeg?
Citaat:
Omdat ik blijkbaar toch niet zo goed in je hoofd kan kijken als ik dacht stel ik je maar openlijk de vraag:
Heb jij al ooit gedacht aan een coalitie met de CD&V-N/VA VB en VLD? Die halen immers met zekerheid een meerderheid aan Vlaamse kant.
Ik weet ook wel dat de Franstalige partijen daar niet mee akkoord zullen gaan maar dan splisten ze de boel maar zelf zodat ze in zee kunnen gaan met wie zijzelf willen zonder ons nog verder te kunnen opleggen met wie wij dat moeten doen.
|
|
Zeker en vast. Het zou voor mij de ideale coalitie zijn. Maar besef je goed wat dit betekent? Niets meer of minder dan het opblazen van de Belgische staat want de Walen zullen daar in geen geval akkoord mee zijn.
Voor mij niet gelaten. De Belgische miserie heeft lang genoeg geduurd. Het is erop of eronder. Maar was jij het niet die hier, als ik me goed herinner, hier regelmatig post : als Vlaanderen onafhankelijk wordt is dit niet door de nationalisten, maar ONDANKS de nationalisten. Hoe rijm je deze uitspraak met het voorgaande? Niet dat je daardoor je geloofwaardigheid kwijtraakt hoor, maar ik blijf het een merkwaardige uitspraak vinden.