Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2005, 19:56   #125
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie Hess niet vereert is voor jou een "linkse"...
Dit is een "stroman-argument": je brengt hier iets in de discussie wat totaal niet ter sprake kwam, namelijk dat ik "iedereen een linkse noem die Hess niet vereert". Dat is laster en leugenachtig. Wat mij betreft toont zoiets jouw moreel niveau.

Citaat:
Er op wijzen dat Hess een veroordeelde crimineel was is voor jou waardeloos...
Och ja, dat is makkelijk, de emo-argumenten dan maar snel op tafel smijten. Geef toe dat je de naam "Hess" alleen kent van de anti-VB websites die jij oplepelt als koude pap. Je maakt mij niet wijs dat je ooit een biografisch boek over R. Hess hebt gelezen. Als je dat wel zou gedaan hebben zou je gezien hebben dat Hess een serieuze naive idealist was die al lang achter de tralies zat nog voor de holocaust begon. Wat kan man zo iemand nog voor de voeten werpen? Hess was de omwille van de senioriteit in de beweging de nummer 2 van de partijleiding en dat was het zo'n beetje.

Citaat:
Guderian er op wijzen dat zijn geflirt met negationisme niets met de geschiedkundige realiteit te maken heeft is een privé-oorlogje voeren...
Ja, Guderian probeert hier en daar een paar stukken en brokken af te snijden van de feiten om een reden die me onbekend is. Maar het is juist daarom dat je hier met hem een privé-oorlogje voert waarin Hess niet langer het onderwerp is maar gewoon munitie dat je in je anti-Guderian-kanon stopt als ware het een kanonskogel verpakt in domme pop-geschiedenis en holle slogans ("veroordeelde crimineel").

In ieder geval doet Guderian niets wat jou niet doet: heb jij ooit hier al eens één posting gemaakt over de tientallen (ja, méér dan de holocaust) slachtoffers van de Sowjet-Unie, gaande van de rijke boeren tot de esten tot de Kozakken ... ? Je bent al even subjectief als hem, alleen probeert Guderian zich nog van argumenten te bedienen. Die balanceren dan wel op de afgrond tussen Wahrheit und Dichtung maar het is niks wat jij niet zou doen.

Citaat:
Wel, Stubaf., terzake dan, ga jij naar deze Hess-herdenking?
Belange niet, jong. Wat zou ik daar verloren hebben? Ik post hier alleen als waarnemer die de rode vlag uithangt omdat het academisch niveau van deze thread onder nul dreigt te zakken.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden