Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2005, 23:56   #343
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Laremans pleitte niet eens tégen het afschaffen van de doodstraf maar voor hetzelfde waar de organistatie Marc et Corinne 1/5de van alle Belgen voor achter zich kregenin een petitie, namelijk het niet langer samendrukken van verschillende straffen maar wel voor het effectieve, levenslange verwijderen van de zwaartse criminelen uit de gemeenschap.

Ik tekenden die petitie in het Dutrouxtijdperk trouwens mee.
DAT was de wil van het volk en niet wat dat armzalige hoopje 'volksvertegenwoordigers' er naderhand van gebrouwen heeft.
Knuppel, u zit hier plat weg te liegen! Laeremans zegt hier letterlijk, ik citeer, 'Het Vlaams Blok zal de afschaffing en of verbod van de doodstraf niet steunen'

Laeremans haalde hier het voorbeeld aan van Samendrukbare straffen bij, waar hij bakzeil moest halen, want dit heeft niks met de doodstraf te maken, en hij heeft nog meer bakzeil moeten halen, toen zwart op wit bewezen werd dat samendrukbare straffen geen enkele garantie biedt op het verlagen van de criminaliteit, integendeel. De VS is hier het grootste bewijs.


U heeft deze petitie meegetekend.
En u heeft hier net trouwens toe, dat directe democratie enkel een inwilliging is voor een emotionele reactie van het 'volk'.
Wat de rampzalige gevolgen op lange termijn ook mogen zijn.
Sorry, ik ben voor de verderzetting van het humanisme, en niet voor emotionele excessen van het ‘volk’.
giserke is offline