Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Dat Saddam zou samenwerken met Al Quaeda hebben ze volgens mij nooit gebruikt als argument voor de operatie Iraqi Freedom.
Als je bewijzen hebt van het tegendeel zou ik die graag zien.
Wat ze gebruikt hebben was de vermeende dreiging die Saddam Hussein was
voor de internationale gemeenschap wegens het bezit van WMD en lange afstandsraketten, waardoor Israël een potentieel slachtoffer was.
Als je de beruchte speech van Colin Powell in de VN op 6/2/2003 even terugbekijkt zul je zien dat er van Al Quaeda hoegenaamd geen sprake is.
Wel van resolutie 1441.
Een link met transcriptie van de speech : hier
Gewone simpele FEITEN, zo moeilijk is dat toch echt niet he?
|
Komaan, ze hebben toch aangehaald dat al qaeda in het noorden van irak een basis had ?
Na de aanslagen werd de term 'as van het kwaad' ingevoerd, met daarin Irak. Dat is toch superieure marketing, niet ?
De gazetten en media bulkten toen uit van dreigingen van terrorisme met massavernietigingswapens ( grote klucht Claes zijn stokpaardje ), de link is toch poepsimpel gelegd met Irak dat aangevallen werd owv zijn wmd.
Wat mij dus verwondert is dat zelfs na 4 jaar de kurkdroge realiteit aan velen hier al ontsnapt.
Dit forum begint gewoon verslavend te worden, het prikkelt tenminste mijn verstand met onnozeligheden.