Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2005, 12:03   #183
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Dat men VB ers uit de vakbond gooit is normaal. Men gooit ongelovigen uit de kerk, men gooit dronken mensen uit de vergaderingen van de AA, men gooit pooiers uit de groep rode vrouwen.
Dat je dit niet inziet is jouw probleem maar het VB is anti-syndicaal. Je kan niet de ene en de andere dienen of er van profiteren.

Pogingen om vakbonden aan banden te leggen met allerlei trucjes pakken niet. Je kan daar voor gaan huilen bij je moeder en ondertussen verder profiteren van het feit dat je een minimumloon hebt, je betaald wordt door een door harde acties bevochten cao, je allerlei zaken kent zoals sociale zekerheid, goede pensioenregeling, een goede ziekteverzekering.
In een fascistische maatschappij zal je later hoongelach krijgen en het recht om je boontjes zelf te doppen, idioot.

Deze volledig gefundeerde, op al mijn argumenten ingaande en intelligente verklaring heb ik genoteerd op een groot blad, dat voor noodgevallen uithangt in mijn toilet. Ik zal je dan herdenken.
'k zal nog een keer pogen om Uw gelijk eens anders te bezien.
Ik als Christelijk opgevoed mens was bij de rode vakbond, omdat die in mijn tijd (40 jaar terug), de belangen van de ARBEIDERS, en de achteruitgestelden beter verdedigden dan de Katholieke vakbond.
Niets te zien met politiek, maar wel met het verdedigen van de arbeiders.
Meer en meer is de vakbond de opstap geworden naar de poliek.
Nu, zijn de politekers baas in de vakbond, en worden de belangen van de arbeiders niet meer verdedigd door de vakbonden.
Een van de congressen in de jaren 60 ging over de instraaom van de vreemdelingen. De congresgangers waren met een meerderheid tegn het voorstel tot het meer importeren van migranten.
En wat gebeurde er, men heeft de mening van de congresgangers naast zich neergelegd.
Dus er was geen democratie meer in het ABVV.
Alleen bleven we in de vakbond, omdat het GEMAKKELIJK was bij een eventueel ontslag, om aan zijn centen te komen. Ieder dorp had een uitbetalingsinstelling.
Wanneer men niet aangesloten was, kon men naar Gent gaan.
Dus de vakbond moet als hoofddoel hebben, de AANGESLOTENEN te verdedigen tegen het patronaat.
En niet aan politiek te doen.
Wanneer de helft van de arbeiders niet bereid zijn om het werk neer te leggen, moeten de vakbonden geen posten zetten om VOORBIJGANGERS te intimideren. Bezetten van banen, enz.......
Ze moeten zich richten op het doel, waarvoor ze zijn opgericht. En niet zelf aan poliek gaan doen.
Als niet practiserent katholiek, kan ik wel nog de kerk in.
Uw fout, en de fout dat de meesten maken is dat men vakorganisaties verwart met de politieke partij.
Maar het is te vergeven. Bijna alle politiekers komen uit de vakbonden, dus zo blijft het rondje ............. rond!
fernand is offline