Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje-18
Ik denk dat je mij nog de eerste die zich bezighoudt met ruimtevaart omdat hij alles al op aarde heeft gezien moet aanduiden ...
Wat is trouwens het gevolg ...
Ik zal zo vriendelijk zijn je redenering verder te trekken:
Wat zal het gevolg zijn als bijvoorbeed mars bewoonbaar wordt? Wie zal er de leider van zijn ??
Privé-firma's doen maar wat ze niet kunnen laten.
Als ze de overheid maar genoeg taks betalen voor de vervuiling die ze aanrichten en onder strenge controle staan met betrekking tot de veiligheidsvoorwaarden.
Vindt u de ruimtevaart trouwens een logischere stap dan de half ver**** aarde op te schonen ???
En voor de rest: er zijn ook andere manieren om uw leven zin te geven dan dit ...
Eigenlijk hé, als ik eens nadenk over het gedrag van zulke menen ... en als ik even heel cru mag zijn en een betekenis achter dit gedrag zoek ... dan kom ik maar tot één conclusie: Ruimtevaart is je reinste vlucht van de realiteit ...
En de realiteit is dat wij hier een hele hoop schade hebben aangebracht op aarde die ons wel eens heel zuur zou kunnen opbreken.
Maar neen, in plaats van allemaal vriendjes te maken en alles op te kuisen, houden we ons liever met 'belangrijkere' zaken bezig hé ... Alsof dat vriendjes maken en alles hier opkuisen geen énorme uitdaging is ... maar neen, het vraagt iets meer van de mens, iets meer psychologisch namelijk: ....
(Zit iedereen?) -> DE OPZIJZETTING VAN HET EGO ...
|
Eh ... ik zou het appreciëren als hier iemand tegenargumenteert.

Ik kan het bij het foute eind hebben ...