Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2005, 14:25   #180
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Wat er gebeurd als we ooit op Mars gaan leven zijn zorgen voor dan. Het is niet aan de ruimtevaart om die antwoorden te vinden. Dat zal een politiek spelletje daartegen wel uitmaken.
En ruimtevaart een vlucht van de realiteit noemen is er ook over.
Ruimtevaart houdt gewoon rekening met de realiteit. Het gaat niet de goeie kant op met de aarde, en hoe jammer je dat ook vindt, het is nu eenmaal zo. Nu kan je kiezen om dat tot het einde der tijden staan te roepen (en samen met de aarde te vergaan in't slechtste geval) of je kan uitwegen zoeken. En dat is wat de ruimtevaart doet.
Oplossingen dichterbij huis zoeken moeten wij met zijn allen doen, niet de ruimtevaart. Maar het is niet omdat we het hier op aarde aan't verklooien zijn dat we ruimtevaart een vlucht uit de realiteit kunnen noemen.
Mijn kennis van de ruimtevaart is te beperkt om te weten als dat al dan niet mogelijk is, hoewel mijn kennis van de logica ook wel weet dat op Mars leven niet voor vandaag op morgen is. Maar ik reageerde daarmee op een uitspraak van hier iemand dacht ik ... daarin zou het nut van de ruimtevaart liggen volgens sommigen als ik het goed begrijp.

Uitvluchten eh uitwegen bedoel ik zoeken in plaats van oplossingen voor de aarde doet de ruimtevaart??
Inderdaad! Volledig akkoord!