Fernand, ik heb dit jaar net geen 3000 netto vakantiegeld. Als arbeider met 2 maand overuren 1 jaar geleden. Van die 3000 heb ik onmiddelijk 2000 mogen afgeven aan de belastigsaanslag.
Ik verdien ongeveer op een normale gemiddelde maand netto 1020 eu,incluis maaltijdcheques.
Dus brutto, ongeveer 2000, ik kom aan 25 000 per jaar, geen 240 000 .
Minus allerlei taksjes en taksen omdat ik adem, leef en woon in België.
Dus mijn netto uitgaven kunnen maximaal 13000 per jaar zijn.
Met moeite en positief gerekend...Wonen kost 500 per maand.. daar gaan weer 6000; gas en electriciteit, weerom 105 per maand, weerom 1250, Internet en telefonie, 100 per.. dus op jaarbasis 1200.Aankoop motorfiets,licht type 125 cc , 75 per maand= 900 en 400 per jaar verzekering...1300.Dan vergeet ik nog de extra taksjes die de gemeente weet uit te vinden, en het kadestraal inkomen op een zonevreemde woning,en de watertaksen. TV vermeld ik niet omdat ik het niet nodig heb. wagen kan ik niet betalen ,want dat vraagt minstens effectief 250 per maand.....Ik vraag mij nu al af hoe het komt dat ik nog buiten kan komen en meer kan eten dat droog brood....
En dat is hetgeen ik weet van mijn loon..... de werkgeversbijdragen zijn ook pittig.