16 augustus 2005, 00:49
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Betaal jij een Toyta Prius voor me? Ik wil wel, maar kan niet.
Dat is 't 'm nu net! Deze thread heb ik opgestart omdat ik wil dat de overheid die voor jou betaalt (als 'm milieuvriendelijk is toch), en dat voor alle wereldburgers.
Heel concreet zou ik de productie van de op benzine rijdende wagens gewoon stopzetten, evenals die van diesel, en ieders auto zo laten ombouwen dat hij probleemloos op iets milieuvriendelijk rijdt, wat dan ook.
Ik betaal nu al zoveel taxen en belastingen. Als daarbovenop nog eens de kostprijs van een nieuwe Prius komt moet me in de schulden steken om de bijdragen te betalen.
En het stopzetten van de productie van "conventionele" wagens in België gaat toch al gebeuren. Daar niet van, maar uiteindelijk wil het zeggen dat er nog minder mensen in staat zijn de duurdere milieuvriendelijke technologie te betalen. Dus word ie niet ontwikkeld, wegens geen kopers.
Terug naar paard en kar dan maar? Met voorbeeld Brussel.Hoe ga jij dan 1 miljoen veeleisende stedelingen bevoorraden van noodzakelijkheden zoals voedsel en verwarmingsbrandstof?
|
Jema, ik zei toch dat ik vind dat de staat ervoor moest zorgen dat iedereen zijn wagen milieuvriendelijk is?
Citaat:
En als alle diesels nu eens zouden rijden op plantenolie ... de kyoto-norm zou nog gehaald worden. 
Net een nieuwe dieselwagen gekocht. Mare, snap je niet dat alle dieselwagens tesamen meer landbouwgrond in zouden nemen dan het huidige landbouw areaal kan opbrengen?
Is er echt te weinig landbouwgrond om voldoende plantenolie op te kunnen brengen? Op wereldschaal bekeken?
Manipuleren dan die handel, of eufeminstischer 'dan zullen we de plantjes 'fine-tunen'! 
Er is te weinig landbouwgrond. Zelfs al planten we alles vol koolzaad waar nu geen landbouw is. Onze snel slinkende olievoorraden hebben miljoenen jaren nodig gehad om te ontstaan en aan te vullen. Hoe denk je dat te kunnen na-apen met planten van NU? En genetische manipulatie? Ik dacht net dat de hardcore groenen hier ook hard tegen zijn. Trouwens, ik ben er ook geen voorstander van.
|
De naam 'Groentje' verwijst naar het feit dat ik groen ben in de politiek (en op vele andere vlakken). Ik ben niet eens bij een groene beweging ... mijn standpunten zijn natuurlijk wel groen. Maar stereotypeer mij aub niet... Ik ben er dus voor. Het zou toch een oplossing kunnen bieden?
Citaat:
Regenwatertoilet.
Ik mag dat nog niet eens instaleren officieel. Mijn woning is zonevreemd.
Mijn huisje staat hier van 1928, aan de rand van een industriezone en de stad, ingekleurd door een of ander ambetantenaartje als zijn parkzone, om een groene buffer te spelen tussen stad en fabriek. De fabriek is nu al 15 jaar afgebroken, en tegenover onze straat is er nu een enorm verwilderd terrein.
Bij de verkoop, zowel naar mijn schoonouders,als naar ons toe is er nooit iets van vermeld door de notaris. Totdat Steve Stunt zijn kruistocht begon.
maar het directe resultaat is een woning die ik niet mag ecologiseren.
|
Mmmm... dit is niet erg logisch neen.
Als jij niets van de zonevreemdheid af wist, dan is het toch jouw schuld niet?
Is jouw echt concreet gezegd dat je je toilet niet op regenwater mag aansluiten ofwat? Dat houdt toch geen steek? :-s
Citaat:
En dan propagandeer jij de anti technologie? Ruimtevaartechnologie heeft ons al een hele hoop nieuwe, milieusparende dingen gegeven. Onderandere betere accu's, zoals de brandstofcellen.
Jama, zei je daarnet niet dat de brandstofcellen niet makkelijk kunnen geproduceerd worden? :-s (Of zei dat iemand anders? :-s)
Ik heb net gezegd dat brandstofcellen ecologisch nog niet neutraal zijn. en dat ze te duur zijn voor normaal gebruik.
Eerst militiar en ruimtevaart geld om de ontwikkeling te betalen, dan pas high end gebruikers om de technologie volwassen te krijgen, en dan pas de kleine man. Dat is normaal de gang van zaken voor Hi-Tech, milieu of anders.
Mijn voorstel is het militaire budget over te hevelen naar de ruimtevaart. Kostprijs hetzelfde voor iedereen, alleen veel meer nut en snellere return on investment.
|
Daar ben ik wel mee akkoord.
[/quote]
|