Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Apocalyps
Hmm...
Mijn mening staat in het paars.
De mijne in het blauw
Geasfalteerde wegen
Goed idee, als er minder asfalt ligt kan er minder snel gereden worden + de asfalt trekt minder regen aan waardoor de kans stijgt dat de regen in een landbouwgebied valt!
Geasfalteerde wegen zijn handig en milieubesparend([size=1]niet vriendelijk[/size]). Hoe ga je anders ,zonder zware bodemschade en een enorm verbruik van eenderd welke energiebron noodzakelijkheden naar de bevolkingscentra brengen? Alles te voet? Brussel, beging maar te verhongeren, of laat de hordes stedelingen uitzwermen over het te zwaar bevolkte België.
Computers
TV's
Spaarlampen, TL-buizen
Voor het hierbovenstaande geldt: liefst voor een zo groot mogelijk percentage recycleerbaar.
Weerom, alles is perfect recycleerbaar. alleen is er veel energie nodig. Is de investering in energie de moeite waard, dan recycleren, zo niet, wat te verbranden is, verbranden, en de rest dumpen. geen gezeik. Of gewoon minder afval maken. Ik draag mijn steentje bij en kies mijn aankopen specifiek op weinig verpakkingsmateriaal
Schoonmaakartikelen
Alleen Froggy-alike producten natuurlijk
Daar kan ik inkomen. Helaas zijn de fabrikanten van froggy producten ook niet vies van winst. Ergo, ik gebruik betaalbare alternativen.
Plastic
Zal in veel mindere mate gebruikt worden en veel meer moeten worden gerecycleerd.
Helaas, welke alternatieven bied je? Glas en metaal verpakkingmateriaal, metalen infrastructuur qua leidingen onder de grond en in huis? Kosten baten plaatje bekijken aub. 1 ton plastic verpakt meer voedsel dan 1 ton staal. Transporteer maar.
Rubber
Euhm ... voor wat wordt dat gebruikt en is dat erg noodzakelijk? En gaan de bomen dood waaruit dat wordt gehaald? :-s
Elke waterkraan, elke band enzovoort. En als je geen kunststof mag gebruiken, in alle toepassingen waar elasticiteit nodig is.Of isolatie van electriciteit. Teveel om op te noemen. Het syntetisch rubber dat we nu gebruiken is veel mens en boomvriendelijker. Onze glorieuze koning Leopold II heeft perfect gedemonstreerd hoe leuk rubbertappen wel is.En ja, als een boom te dikwijls getapt word is ie zo dood.
Olie
Plantenolie is een basis voor plastiek, die dan misschien beter recycleerbaar is.
Hangt er weer van af. maar op zijn minst heeft dit voordeel van CO2 neutraal te zijn.
Bouwgronden
Ik heb een idee voor een nieuwe manier van bouwen, maar ik weet niet als je dat wilt horen.
Is die manier betaalbaar of menselijk?
Vliegtuigen
Ben ik bang van ...
Neenee... weet ik eigenlijk geen oplossing voor ... Anti-zwaartekracht?
Blijkbaar is alles wat je niet goed kent een bron van angst Groentje-18.
Ik vlieg niet, net omdat ik niet geneigd ben om energie te verspillen met naar dingen of mensen die zo ver weg zijn. Wel milieubewust.
Auto's
Kunnen perfect rijden op lucht / schapenurine / plantenolie
Allemaal goed en wel, maar hoe ga jij dit op een aanvaardbare termijn en kost doen. Ik weet het. Niet. Ik denk al uit gelegd te hebben dat plantenolie geen volledige overstap optie is. Lucht, samengeperste lucht. Hoe pers je lucht samen? Weerom met energie. Ergo, ook dit vervuild.
Schapenurine.Prachtig. hoe lang voor er GAIA troepen voor de "schapenpisserijen" gaan staan?
Boten
Eh... zullen ook wel op één van de bovenstaande mogelijkheden kunnen varen hoop ik, niet?
De Savahanna en de Otto Hahn hebben een leuk voorbeeld gegeven. Nucleair.
Maar ik zie nog geen containerschip van 100 000 ton op schapenurine varen, of afgetankt worden met olijfolie. Wie weet komt de tijd van de windjammers terug.
Batterijen
Alleen heroplaadbare, de rest mag uit de handel.
Cool, zelfs de beste oplaadbare batterijen gaan maar beperkt mee. En de gemakkelijkste om te herladen zijn ook in 1 keer de minst ecologisch verantwoorden. loodzuur accu's, of Nikkel Cadmium accu's. En die laatste mogen binnenkort al niet meer.
Afval
Wordt geminimaliseerd doordat er bijvoorbeeld ook veel minder plastiek zal gebruikt worden.
Voor huishoudelijk afval: kippen op iedere hoek van de straat?
Momenteel word veel van het niet recycleerbaar afval verbrand,en word met deze warmte electriciteit gemaakt.
Vermesting
Nooit van gehoord :-s
Overbemesting. de bron van nitraten en een hoop andere dingen in ons grondwater.
Cosmetica
Op basis van plantenolie en niet getest op dieren!! (Yves Rocher & Body Shop a-like dus)
Diezelfde plantenolie die je in de auto's en schepen wil gieten? Ik rijd vandaag op Chanel bodylotion.
Textiel
Maken we toch van planten?
Een deel ervan toch. Ht andere deel ook weer uit olie ,of leer.
Sportschoenen
Mogen niet gemaakt worden door kindjes uit derdewereldlanden. 
Volledig akkoord. helaas draag ik geen sportschoenen, maar leren werkmansbotinnen.
Mobiele telefoons
Recycleerbaar
En ecologische verantwoord. geen graafwerk meer, geen 10000den kilometer koper of glasvezeldraad.
Medicijnen
Op basis van plantenolie + gepersonaliseerd aan het individu door SNIPS hopelijk in de toekomst
Nanotechnologie misschien?
Injectienaalden
Zijn echt wel noodzakelijk
Nogal ja.
Kwikthermometers
Ik denk niet dat hier een alternatief voor bestaat?
En ik zie niet in wat hiermee het probleem is?Tenzij u ieder seizoen een nieuwe koopt en uw oude wegsmijt. 
Digitaal
Verf lak beits
Euh ... Er zullen ook wel milieuvriendelijkere versies bestaan zeker?
Die zijn er ook, helaas doen ze de taak niet zo goed, en dat houd in dat er meer basismateriaal verspild word
Fotografie
Daar houd ik van ...
Digitaal?!
1 DVD houd al mijn kiekjes bij. Geen metersdikke albums vol papier en kunststof.
Bestrijdingsmiddelen/Insecticiden
Verboden!
Ga dan maar honger lijden.
Amalgaan van tandartsen
??? Wordt dat nu nog gebruikt??
ja, door tandartsen met nog een voorraadje.
Chemiecaliën van laboratoria
Zal afhangen van veel factoren ...
Toch niet. blokeer alle vooruitgang, en het is niet meer nodig.
Radioactief afval
Ik ben niet voor kernenergie, zal er dus niet zijn.
Hoe los je dan de andere energie/milieu gerelateerde problemen op?
Oliefilters
Zijn die ook nodig voor plantenolie en wat is daar het probleem mee?
Zeker wel, plantenolie is niet het beste smeermiddel, dus dat zou sterk bewerkt moeten worden. Dit spul ondergaat nog eens veranderingen in een omgeving als een automotor.
Hout
Papier kan van hennep worden gemaakt (bomen kappen niet nodig).
Beetje practisch blijven, eerst de toppen plukken, Dan de rest uitpersen voor olie. dan pas papier maken
ect... ect... ect
Allemaal afschaffen dus, en niet het ene wel en het andere niet we moeten consequent blijven hé.
Afschaffen indien overbodig of indien er een milieuvriendelijk alternatief bestaat dus vind ik.
Schaf dan de mens af. probleem opgelost.
|