Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
en van de huidige talenkennis van de jeugd in Wallonië heb je ook geen brood gegeten, wat eigenlijk niet verwonderlijk is omdat je het niet weet... al tientallen jaren werd ik door Ford Genk afgevaardigd om op te treden als jurylid in het Provinciaal Hoger Economisch Instituut te Jemeppe-s.-Meuse bij Luik. Ik heb op briljante wijze eindestudiesproefschriften zien verdedigen in zowel Engels, als Duits en Nederlands... dat bij de volkse mensen geen behoefte is voor Nederlands... net zo min trouwens als bij de NL-talige volkse mensen, dat bewijst je onwetendheid...
en in vroegere discussies hier heb ik gezegd waarom op sommige plaatsen misschien bij de volwassenen minder NL-taal kundigen zijn...
maar ja, dat vertelt de slogan taal van de taalextremisten niet...
|
Als stagebegeleider van een Waalse studente kan ik dergelijke hoera- en hiphiphoera-berichten formeel tegenspreken. Aan het Pedagogische Hoger Instituut te Luik waar de regenten Nederlands afstuderen is het op dit ogenblik een ware ramp: laag niveau en daarenboven ook een schrijnend gebrek aan studenten voor die richting.